Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
NABİZADE NAZIM’IN ESERLERİNDE BİLİNÇ SUNUMU: PSİKO-ANLATI VE ALINTILI MONOLOG
(2021)
Nabizade Nazım, 19. yüzyıl Türk edebiyatında gerçekçilik sözkonusu olduğunda akla ilk gelen yazarlardandır. Gerçeklik, felsefe vebilim ile iç içe bir edebiyat sunan Nabizade Nazım’ın eserlerindeinsan düşüncesinin nasıl ...
Klasik Masalın Modern Masaldaki Tezahürü: Bilge Karasu’nun "Avından El Alan" Masalı
(2021)
Fredric Jameson, "Büyülü Anlatılar: Tür Olarak Romans" başlıklı çalışmasında,geleneksel bir anlatı formu olan romansın modern romanda nasıl farklı şekillerdeortaya çıktığı ve dönüştüğü üzerinde durur. Burada öncelikle ...
ŞAİRİN ZİHİNSEL RETİNASINDA ÇİÇEKLER: KARANFİL, GÜL VE KRİZANTEM-TEVFİK FİKRET, AHMET HAŞİM, MUSTAFA REŞİD VE AHMET HAMDİ TANPINAR ÖRNEĞİ
(2021)
Bu makalede çiçeklerin hayal edilmesinde kıvrımlar, lokallik, şekil ve boyutaçısından imge oluşturmadaki rollerinde Ahmet Haşim’in "Karanfil" veAhmet Hamdi Tanpınar’ın "Bir Gül Bu Karanlıklarda",Tevfik Fikret’in"Krizantem" ...
CULTURAL TURN AT HALİT ZİYA UŞAKLIGİL’S KIRIK HAYATLAR
(2021)
Halit Ziya Uşaklıgil, whose novels are the subject of many research even today, is one of the important figures of his era with the books he wrote on subjects such as Western lifestyle and cultural turn. For Uşaklıgil, who ...
Kurgunun Asıl Anahtarı: Ferdi ve Şürekası’nda Kapılar
(2021)
Jacques Ranciére’in Kurmacanın Kıyıları (2017) isimli kitabı kurmaca metinlerde kapıve pencerelerin ele alınışını burjuvazi ve sınıflar arası geçiş bağlamında irdeleyerek FransızDevrimi’nden sonra yoksulların edebiyatta ...