Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
Bela Bartok'un ikinci keman konçertosu : Tarihsel yeri, önemi ve icraya yönelik bazı öneriler
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
XX. yüzyıl müziğinin simge isimlerinden Béla Bartók, halk müziği öğelerini kendi müziğinde içselleştirmiş, yenilikçi ve özgün olanın peşinde bir besteci olarak öne çıkar. Bartók'un İkinci Keman Konçertosu üzerine yapılmış ...
Franz Schubert ve D821 Arpeggione Sonat'ın incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
Bu eser metni incelemesinde, besteci Franz Schubert ve D821 Arpeggione Sonat'ı ele alınmıştır. Bestecinin eser vermiş olduğu dönemlerin yanı sıra hayatı, çalgının müzik tarihindeki yeri, eserin kontrbas repertuvarı için ...
Paul Hindemith'in Korno Konçertosu eserinin müzik analizi, eseri yorumlayan icracıların karşılaştırmalı incelenmesi ve yoruma yönelik çalışma yöntemleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
Paul Hindemith'in 1949 yılında döneminin en iyi korno sanatçılarından biri olarak tanınan Dennis Brain için bestelediği Korno Konçertosu, 20. yüzyıl da bestelenmiş korno eserleri arasında kompozisyon biçimi ile en dikkat ...
İzlenı̇mcı̇ müzı̇kte arp kullanımı ve Maurice Ravel'ı̇n "Introduction et Allegro" adlı yapıtının analı̇zı̇
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
İzlenimci bestecilerin solo arp ya da oda müziği için verdikleri eserler günümüz arp repertuvarının önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Çalgının 19. yüzyılda geçirdiği teknik gelişim, bunun sonucunda tınısal özelliklerin ...
Musique concrète instrumentale kavramı bağlamında H. Lachenmann'ın Schreiben adlı eseri ile koro ve orkestra için Kadim adlı beste
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
Bu eser metni Alman besteci Helmut Lachenmann'ın ortaya koyduğu musique concrète instrumentale kavramını açıklamaya ve bestecinin geniş orkestra için bestelediği Schreiben adlı eserin bu kavram doğrultusunda incelenmesine ...
Mithatcan Öcal'ın "Maschınenangst II" adlı orkestra eserinin form, orkestrasyon ve bestecilik tekniği perspektiflerinden analizi ile yaylılar orkestrası için "Brancusi"
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
Bu çalışma, Mithatcan Öcal'ın orkestra için bestelediği "Maschinenangst II" adlı yapıtını konu almaktadır. Yapıtın detaylı analizi öncesinde, Öcal'ın bestecilik kariyeri, bestecilik üslubunun zaman içinde sergilediği ...
Johannes Brahms'ın Op. 108 No. 3 Re Minör Piyano ve Keman Sonatı'nın 19. yüzyıl kemancılık geleneği etkileri ışığında teknik ve yorum açısından incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
Bu eser metninde amaçlanan, Johannes Brahms'ın Op. 108 No. 3 Re Minör Piyano ve Keman Sonatı ile bu eseri yorumlayacak icracı arasında keman tekniği ve bestecinin müzik dünyası bakımından yakınlık ilişkisi kurabilmektir. ...
Keman icracıları için seçmelerde sıkça karşılaşılan pasajlar üzerinden orkestra performansına bakış
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
Bu eser metni, farklı dönem ve bestecilerden yapılan bir repertuvar seçkisi üzerinden, orkestra icrasına hazırlık ve çalışma aşamalarında icracılara yol ve yöntem önerileri sunmayı amaçlamıştır. 18., 19. ve 20. yüzyılı ...