Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Ara
Toplam kayıt 92, listelenen: 1-10
MSGSÜ İstanbul Devlet Resim Heykel Müzesi desen koleksiyonu
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2015)
MSGSÜ İstanbul Devlet Resim Heykel Müzesi'nde bulunan desenler nitelik ve nicelik olarak eşsiz bir koleksiyon oluşturmuştur. Bu koleksiyonda Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerinde Türk sanat tarihini şekillendiren sanatçıların ...
Kentsel mekanın değişim sürecinde transformasyon ve deformasyon
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2011)
Kentsel mekânı oluşturan doğal, yapısal ve kültürel niteliklerin zaman sürecinde değişimi kaçınılmazdır. Farklı çoğrafyalarda, farklı kentsel dinamiklerin etkisiyle oluşan değişim sürecleri, mekânsal çeşitliliği sağlayarak, ...
Hüseyin Avni Lifij’in yapıtlarında Paris ve İstanbul sanat çevrelerinin etkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2011)
1886 yılında Samsun'da doğan Hüseyin Avni Lifij, erken yaşta kendi yeteneği sayesinde Abdülmecid Efendi'nin dikkatini çekmiş ve bu sayede Paris'te Ecole des Baux-Arts'da akademik bir resim eğitimi almıştır. Paris'te okuduğu ...
Heinz Holliger'ın obua çalım tekniklerine getirdiği yeniliklerin incelenmesi ve 'Solo Obua İçin Sonat'adlı eserin analizi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)
Bu çalışmanın amacı, besteci ve obuacı Heinz Holliger'in obua çalım tekniklerine getirdiği yenilikleri araştırmak, sanatçının "Solo Obua için Sonat" adlı eserinin analizini yapmaktır. Çalışmanın obua ile ilgilenen kişilere ...
Cumhuriyet dönemi modernleşmesi : Türkiye’de mimarlık eğitimi reformu bağlamında Ernst Arnold Egli
(2013)
Çalışmanın amacı, mimarlık eğitiminin, Osmanlı Dönemi'ndeki Batılılaşma hareketlerinden itibaren ele alınıp, Cumhuriyet Dönemi modernleşme projesi kapsamında Güzel Sanatlar Akademisi'nde gerçekleşen mimarlık eğitimi reformu ...
Sanatta yücenin temsil sorunu (20. yüzyıl-21. yüzyıl)
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2017)
"Sanatta Yücenin Temsil Sorunları (20. yüzyıl ve 21. yüzyıl)" konulu yüksek lisans tezimde yüce kavramının kökenlerinden yola çıkılarak estetikte izlediği yol incelendi. Estetikte başlı başına kavram olarak ele alınan ...
Sıcak camda serbest şekillendirme yöntemleri ve biçimsel ifade
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016)
Bu çalışma sıcak camın, serbest şekillendirme yöntemleriyle nasıl işlenebileceğini, ve özellikle figüratif anlamda ne gibi teknikler uygulanabileceğini, bu tekniği uygulayan belli başlı sanatçıların eser incelemelerini ele ...
Giovanni Bottesini’nin Fa Diyez Minör Kontrbas konçertosunun incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)
Bu eser metni incelemesinde, kontrbas sanatçısı ve besteci Giovanni Bottesini’nin fa diyez minör kontrbas konçertosu ele alınmıştır. Bestecinin eser vermiş olduğu dönem, hayatı, eserleri, kontrbas repertuvarına katkıları ...
Çokluk kavramının resimdeki hareket bağlamında incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)
Bu eser metni, hareket halindeki çoklukların imgelerine odaklanır. Bu fenomen, tarih boyunca kitle, güruh, halk, çokluk gibi isimler almış, son yıllarda küresel ağlar halinde dünyaya yayılmış ve sanal uzama genişlemiştir. ...
Mimari üretimde kullanıcının yeri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimler Enstitüsü, 2011)
Çalışma, mimari üretim içinde kullanıcının yerini konu alır. Endüstriyel dönemde belirginleşen süreçlerle ile birlikte kullanıcı konumuna ötelenerek yaşadığı mekânı üretmekten uzaklaştırılan özne, zaman içinde değişen ...