Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğrusöz, Ufuk
dc.contributor.authorKaplan, Seda
dc.date.accessioned2022-06-20T20:16:53Z
dc.date.available2022-06-20T20:16:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/1193
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016.en_US
dc.descriptionKaynakça (sayfa : 157-160) içerir.en_US
dc.description.abstract1980'lerde, özellikle İngiltere ve Amerika'da yaşanan neo-liberalizme paralel olarak Türkiye'de de neo-liberal siyasa hakim olmaya başlamıştır. Bu değişime paralel olarak, küreselleşme yarışına giren Türkiye için İstanbul'u "dünya kenti" yapma ideali ortaya çıkmıştır. Böylece, metalaştırılan kentsel toprak, sermayenin birikim aracına dönüşmüştür. 2000'lere gelindiğinde, iktidar ve sermaye arasında kurulan çıkar birliği ile yerli ve yabancı sermaye inşaat sektörüne yönelmiştir. Metalaştırılan kentsel toprak üzerine baskı gittikçe artarken; İstanbul'un yapılı çevresi, kentin çeperlerine doğru gittikçe genişlemektedir. Bu kapsamda, yer, İstanbul'daki inşaat sektörünün büyük bir problemi olmuştur. Arz yönlü üretilen büyük ölçekli konut projeleri, toplumsal yaşamı etkileyen ve toplumun tercihlerini yönlendiren ideolojik aygıt medya aracılığıyla topluma sunulmaktadır. Bu bağlamda, kent çeperlerinde inşa edilen projelere nüfusun talep göstermesi için reklam iletişimine başvurulmaktadır. Büyük ölçekli konut projelerinin reklamlarında iletişim, çeşitli imgeler ve hileler tasarlanarak kurulmaktadır. Bu kapsamda, büyük ölçekli konut projeleri reklamlarının göstergebilimsel çözümlemesi yapılarak, kentsel konumla ilgili manipülasyonun ve bu manipülasyonun aracı olan hilelerin neden ve nasıl yapıldığı ve bu hilelerin neler olduğunun ortaya konması amaçlanmıştır.en_US
dc.format.mediumxiv, 161 sayfa : renkli resim, harita ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBüyük ölçekli konut projeleri -- İstanbulen_US
dc.subjectİnşaat sektörü -- İstanbulen_US
dc.titleErken 21. yüzyılda üretilen büyük ölçekli konut projelerinin tanıtımında, kentsel konum manipülasyonu, İstanbul örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık, Bina Bilgisi Programıen_US
dc.institutionauthorKaplan, Sedaen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0066879en_US
dc.identifier.yrdD311FC5F-3B87-4D00-82AD-C711E3A3FB21en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster