Özet
Endüstri ürünü tasarımı bir ürünün işlevselliği ve bir kullanım eşyası olarak taşıdığı görünüm ile ilgilidir. Günümüzde tasarlanmış birçok ürünle kullanıcıların iletişim ve etkileşim kuramadığı görülmektedir. dolayısıyla ortaya çıkan kullanım problemleri ürünü başarısız kılmaktadır. Kullanılabilirlik kavramı burada belirleyici unsur olarak ortaya çıkar. Bu nedenle bu araştırmada, kullanılabilirlik ölçütlerini ortaya koymak hedeflenmiş; bunun için önce kullanılabilirliğin kavramsal yapısı ve tanımı ortaya konmuş, sonra üç yönlü bir incelemeye gidilmiş, kullanıcı açısından, ürün/tasarım boyutu açısından ve kullanım hedef ve beklentileri açısından kullanılabilirliğe etki eden faktörler araştırılmıştır. Sonuç olarak ortaya çıkan tespitler; genel kullanılabilirlik ölçütleri, işlevsellik-memnuniyet-kullanılabilirlik ilişkisindeki girişik yapı düzeni, farklı kullanım durumlarında farklı kullanılabilirlik ölçütlerinin ortaya çıkması, kullanım öncesi-kullanım sırasında ve kullanım sonrası kullanılabilirlik ölçütleri olarak dört başlık altında oluşturulmuştur.