Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUzunarslan, H. Şebnem
dc.contributor.authorArbay, Mine Özoğuz
dc.date.accessioned2022-06-20T20:22:37Z
dc.date.available2022-06-20T20:22:37Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/1717
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015.en_US
dc.description.abstractYaşamakta olduğumuz dünya düzeni, teknolojinin gelişimine bağlı olarak önceye kıyasla daha hızlı bir şekilde değişim göstermektedir. Özellikle, bilişim teknolojilerindeki gelişmeler küreselleşmeyi kolaylaştırmış ve bilgi akışı sınır tanımaz bir boyuta evrilmiştir. Bu değişen dünya düzenine uyum sağlamak için özellikle üniversitelerdeki eğitim programlarının sürekli gelişebilen bir altyapıya sahip olmasının gerekliliği kaçınılmaz bir gerçektir. İç mimarlık ve tasarım eğitimi programlarının teknoloji ve bilimdeki gelişmelere paralel ve gerektiğinde yönlendirici konumda bir programın hazırlanıp uygulanması önem kazanmıştır. Gelecek nesillerin yaşam alanlarının tasarlanabilmesi ancak bu fikirlerin üretilebildiği bir platform oluşturularak mümkün olacaktır. İç mimarlık mesleği, mekan kullanıcılarının sağlığını, güvenliğini ve konforunu sağlamayı ve korumayı öncelikli olarak düşünen bir meslek olarak tanımlanabilir. Bu gereklilikleri sağlamada, teknolojik, bilimsel ve estetik gelişmelerin iç mimarlık mesleğine katkısını ve etkisini yakından takip etmek ve ayak uydurmak bir zorunluluk olarak görülmektedir. Ancak Türkiye’de halen uygulanmakta olan iç mimarlık eğitim programlarının 21. Yüzyılın gelişmelerini yakalamakta yetersiz kaldığı yönlererinin olduğu söylenebilir. Dört bölümden oluşan tezin “Giriş” bölümünde, çalışmanın amacı, kapsamı ve araştırma yöntemi belirtilmektedir. Birinci bölümde, iç mimarlık mesleğinin tanımı ve tarihi gelişim süreci ile günümüz Türkiye’sindeki konumu incelenmiştir. İkinci bölümde, Amerika Birleşik Devletleri’de ve Avrupa’daki iç mimarlık eğitim süreçleri ve tarihi gelişimi incelenmiş, günümüzdeki eğitim programı kriterleri analiz edilmiştir. Ek olarak bu bölümde, hem ABD’deki hem de Avrupa’daki iç mimarlık eğitimi için ön görülen akreditasyon çalışmaları ile örnek programlar incelenerek analiz edilmiştir.en_US
dc.format.mediumXI, 115 yaprak : tablo, renkli resim, grafik ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleGünümüz Türkiye’sinde iç mimarlık eğitim programlarının ABD ve Avrupa’daki eğitim programları ile karşılaştırmalı analizi ve bir program önerisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Ana Sanat Dalı İç Mimarlık Bölümüen_US
dc.institutionauthorArbay, Mine Özoğuzen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0064592en_US
dc.identifier.yrd663AC60D-850E-4E65-8AD9-F17C437A062Fen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster