Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYavuz, Ömer Emre
dc.contributor.authorÖztürk, Ceylan Aslıhan
dc.date.accessioned2022-06-20T20:27:55Z
dc.date.available2022-06-20T20:27:55Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2273
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016.en_US
dc.description.abstractBu eser metni, tarihçinin, tarih yazımında kasıtlı ya da kasıtsız sübjektif yaklaşımını, tarihçinin pratiğinde bir tutum olarak görülmesini ve sanatçı pratiğine kopyalanarak oluşturulan projeyi sunar. Eserler bir yöntem denemesi olarak, hem sübjektif tarih yazımı ile sanatçının sanatsal pratiği arasındaki benzerlikleri arıyor ve bunları birleştiriyor; hem de ideolojik bir aygıt olarak tarihi, tarihsel olguları bilgiye dönüştürme pratiği içinde geçmişi yorumlayan tarihçileri, bu sistemin içinde kalmalarını ve değiştirilmiş geçmişin birçok alanı etkilemiş olmasını eleştiriyor. Burada sanatçı, bir tarihçi rolüne bürünüyor ve tarihçinin sübjektif (öznel) bakış açısını referans alarak tarih yazımını sanatçı bireyselliğinde ele alıyor. Sanatçı kendi öznelliğinde, tarihçinin olguları düzenleme ve bilgiye dönüştürme pratiğini kopyalıyor. Ayrıca, tarihçi pratiğine de sübjektif bir biçimde yaklaşıyor. Tarihten görsel kayıtlar – tarihten sanat eserleri – sanatçının pratiğinde yeniden yorumlanır ve sanatçının sübjektif yaklaşımı ile yeni yorumlara dönüşürler. "Tarih yoktur, tarihçi vardır" söylemi ile bu projeler, tarihçi olma durumunu dahi, tüm tarih durumlarını sanatçı sübjektifliğinde yorumlar.en_US
dc.format.mediumvii, 74 sayfa : resim (bazıları renkli) ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectTarih yazımıen_US
dc.titleTarihe subjektif yaklaşımın sanat yapıtına etkisien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Heykel Anasanat Dalı, Heykel Programıen_US
dc.institutionauthorÖztürk, Ceylan Aslıhanen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0068087en_US
dc.identifier.yrd43A0BADB-4776-4D82-8D8E-9639293CD828en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster