Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPala, Neslihan
dc.contributor.authorÜnal, Ürün
dc.date.accessioned2022-06-20T20:27:56Z
dc.date.available2022-06-20T20:27:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2277
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018.en_US
dc.description.abstractOyun, tarihi süreç içinde kavram olarak incelendiğinde, insan hayatındaki yeri ve önemi bakımından oldukça ilgi çekicidir. İnsanın tarihinden çok daha eskiye dayanan oyun olgusu, çalışmanın birinci bölümünde insanlık tarihi üzerinden iz sürülerek irdelenmiştir. Günümüzde, çoğunlukla çocuk etkinliği olarak nitelenen oyun, esasen insanın zihinsel ve fiziksel gelişimine katkısı bakımından yetişkinlik döneminde de işlevseldir. İçerisinde eğlenceyi barındıran ve gönüllü bir eylem olarak gerçekleştirilen oyun, kelime kökeni bakımından yarış kavramına dayanmaktadır. Tarihten bu yana, hayatı anlamlandırmak ve yaşamını sürdürebilmek için doğayı ve çevresini ’taklit’ etmiş olan insanoğlunun, hayati yarış esnasında sergilediği davranışlar ve oluşturduğu sistemler, kültürün temelini oluşturmakta ve insanın doğrudan oyuncu karakterine işaret etmektedir. Günümüzde kapitalist sistemin egemenliğinde baskılanan insanın, oyun kurma potansiyelini kullanmadığına ve kendisine dayatılan oyunları oynamaya mecbur bırakıldığına şahit olmaktayız. Oysa ki toplumların ilerlemesini sağlayan teknoloji, bilim, sanat gibi temel alanlardaki inovatif yaklaşımlar, insanın oyun güdüsü ve merak duygusunun uzantısı olan yaratımlardan ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada teknoloji ve sanat ilişkisi, oyun temelinde ele alınmıştır. Endüstri Devrimi dahilinde ortaya çıkan sanat akımlarını incelediğimizde, oyun, bilim ve teknoloji ilişkisi özellikle kinetik sanatta açıkça gözlemlenmektedir. Çalışmada, 20. ve 21. yüzyılları kapsayan kinetik heykel örnekleri oyun bağlamında irdelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Oyun, Oyun Nesnesi, Sanat, Heykel, Kinetik Heykelen_US
dc.format.mediumviii, 91 sayfa : renkli resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOyunen_US
dc.subjectHeykelen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleOyun ve kinetik heykel sanatıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Heykel Anasanat Dalı, Heykel Programıen_US
dc.institutionauthorÜnal, Ürünen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0073448en_US
dc.identifier.yrdD179A901-67AE-3340-9C74-84E10980E8D4en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster