Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAytekin, Can
dc.contributor.authorYemenicioğlu Negir, Ezgi
dc.date.accessioned2022-06-20T20:31:35Z
dc.date.available2022-06-20T20:31:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2363
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017.en_US
dc.description.abstractİnsan ve doğa ilişkisi söz konusu olduğunda akla ilk önce bitkiler gelir. Bitkiler, temel yaşam gereksinimlerinin karşılanmasında olduğu kadar, insanın içinin oluşmasında ve duygularının anlatımında da en önemli doğal varlıktır. Çağlar boyunca çeşitli kültürlerde gelişen bitki sembolizmi, insan doğa ilişkisinin göstergesi olmuştur. Toplumsal, ekonomik, dinsel vb. sistemlerdeki değişimler, doğaya bakışta belirleyici olmuş; buna paralel yaklaşımlar sanata yansımıştır. Resim sanatında bitkisel motifler, sembolik, dekoratif ve dışavurumcu olarak üç temel yaklaşımla betimlenmiştir. Sembolik anlamlar yüklenen bitkiler daha çok dinsel olanı ifade etmekte kullanılmıştır. Mimaride, plastik sanatlarda ve gündelik kullanım için üretilmiş pek çok üründe bitkisel motifler süsleme amacıyla dekoratif biçimde kullanılmıştır. Bitkisel motifler biçim, doku, renk gibi özelliklerindeki çeşitlilikle, sanatçılara özgürce yaratıcılık ve dışavurum olanağı sağlamıştır. Endüstri devrimi sonrası seri üretimle, doğaya bakışta ve doğanın sanata yansımasında büyük değişimler olmuştur. 20. Yüzyılda egemen estetik bağlam, teknolojinin doğaya baskınlığına dayanır. Yüzyılın başlarında doğaya yönelik yıkıcı, tüketici yanları öngörülmeden; makineleşmeye ve seri üretime övgü imgeleri üretilmiştir. 20. Yüzyıl doğayı paketleme çağıdır. İçinde bulunduğumuz 21. Yüzyılda doğa, insan, hayvan, bitki bütününü gözeten bir düşünün önemi belirginleşmiştir. 20. Yüzyıl boyunca izlenen politikalar ve tüketime dönük teknolojik bulgular ile doğal yaşamın bütün olarak örselendiği gerçeği, yeni bir doğa kavrayışını gerekli kılmaktadır. Çalışmada bu perspektiften, resimde bitkisel motifler üzerinde yoğunlaşarak 20. Yüzyıl sanatı irdelenmiştir.en_US
dc.format.mediumxii, 197 sayfa : renkli resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResim sanatı -- 20. yüzyılen_US
dc.subjectBitkisel motifleren_US
dc.subjectDoğaen_US
dc.subjectÇevreen_US
dc.title20. yüzyıl resminde bitkisel motiflerin estetiksel bağlam ve plastik açıdan irdelenmesien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Resim Programıen_US
dc.institutionauthorYemenicioğlu Negir, Ezgien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0072032en_US
dc.identifier.yrdFED13ABF-51F0-41EB-B618-6450D1081BB6en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster