Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDeniz, Ahmet Umur
dc.contributor.authorSayrav, Nilay
dc.date.accessioned2022-06-20T20:31:37Z
dc.date.available2022-06-20T20:31:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2378
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019.en_US
dc.description.abstractTürk resminin gelişiminde payı olan Batı sanatı ile Türk sanatının sentezlenmesinde başlıca katkısı olan Türk asker ressamlarında, 1914 kuşağından itibaren Batı resminin etkisi tam anlamıyla görülmeye başlamıştır. Sanatçılar, doğayı gördüklerinden çok kendi kişisel üsluplarıyla yorumlamışlar fakat doğadan kopmamış, onu bir öğretmen olarak görmüşlerdir. Kendi yaşam kültürünü, sanatçılar, dönemleri içinde resmeden Türk Sanatının ustaları Batı'dan gelen İzlenimcilik etkileri ile açık havada çalışmaya başlayarak, günlük hayat ve toplumsal gerçekçilik temalarını konu olarak işlemeye başlamışlardır. Doğa ve insanı bir bütün olarak ele almışlardır. Günümüze doğru, dönemsel olarak incelediğimizde, doğa ve insan teması daha kişisel ifadeci bir tutum almıştır. Konu, üzerinde yapılan araştırmalarda belirlenen kaynaklardan alınan görsellere bakılarak dönem ressamlarının eserlerindeki kompozisyon, desen, açık-koyu, renk armonileri, figür ve dış mekân konuları altında incelenmiştir. Sonuç olarak, elde edilen veriler doğrultusunda ''1914 Kuşağı'' ve sonrasını, Türk resminde doğa – insan ilişkisi üzerinden irdeleyip, farklı eğilimleri ve tavırları, sanatçıları karşılaştırarak form, içerik ve plastik sorunlar ilişkisiyle incelemiş ve elde edilen bilgiler ile kendi çalışmalarımdaki plastik ve içeriksel çözümlemeler arasında ilişki kurulmuştur.en_US
dc.format.mediumx, 100 sayfa : renkli resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResim, Türk -- 19. yüzyılen_US
dc.subjectRessamlar -- Türkiye -- 20. yüzyılen_US
dc.subjectEmpresyonist sanatçılaren_US
dc.subject1914 Çallı Kuşağıen_US
dc.subjectMüstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliğien_US
dc.subjectD Grubu (Sanatçılar Grubu)en_US
dc.subjectYeniler Grubuen_US
dc.subjectOnlar Grubuen_US
dc.titleTürk resim sanatında 1914 kuşağı ve sonrası manzara resminde insan ve doğa ilişkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Resim Programıen_US
dc.institutionauthorSayrav, Nilayen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0075347en_US
dc.identifier.yrd068F2701-641E-5E46-94AA-20271CB580EAen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster