Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDehmen, Bedirhan
dc.contributor.authorBostancı, Aslı
dc.date.accessioned2022-06-20T20:31:43Z
dc.date.available2022-06-20T20:31:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2415
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017.en_US
dc.descriptionCD eki teknik hizmetler bölümündedir.en_US
dc.description.abstract(THE LAST UNICORN ESERİ ÜZERİNDEN BEDEN-SES İLİŞKİSİNİN ARAŞTIRILMASI: BEDENİN UZANTISI OLARAK SES) Somatik çalışmalar, doğaçlama pratikleri ve ses-hareket terapi teknikleri aracılığıyla, bedenin hissedilen yoğunluğunun genişlemesi ve yoğunlaştırılmış bir performans alanının yaratılması, “The Last Unicorn Eseri Üzerinden Beden-Ses İlişkisinin Araştırılması: Bedenin Uzantısı Olarak Ses” eser metninin genel araştırma bağlamını oluşturmaktadır. Özelinde ise, bedenin hareketsel titreşimleri ile vokal titreşimlerinin organik birlikteliği; vokal titreşimlerin, harekete dışsal bir tasarım katmanı olarak değil, harekete içkin biçimde açığa çıkan, bedenin sessel uzantısı olarak özümsenmesi araştırılmaktadır. “The Last Unicorn Eseri Üzerinden BedenSes İlişkisinin Araştırılması: Bedenin Uzantısı Olarak Ses” eser metninde, Butoh, Dinamik Genişleme ve Skinner Releasing hareket tekniklerinin ortaya çıkma ve yaygın olarak icra edilme bağlamı incelenmekte; bu tekniklerin performansçıkoreografın öznel/sübjektif filtrelerinden geçerek eser yaratım sürecine dahil olma biçimi tartışılmaktadır. Farklı algı ve gerçeklik katmanları arasında bir aracı olan, fiziksel ve duyusal imgelerle çalışarak dönüşümü bedenleştiren şaman figürünün, Unicorn karakterinin yaratılmasındaki merkezi rolü incelenmekte; ayrıca, eser yaratım ve sahneleme sürecinin dökümü üzerinden, koreografi yaratma pratiğinin kişisel haritası çıkartılmaktadır. “The Last Unicorn Eseri Üzerinden Beden-Ses İlişkisinin Araştırılması: Bedenin Uzantısı Olarak Ses” eser metni; bedenin dinlenmesi, halihazırda sahip olduğu içsel kaynakların tetiklenmesi ve “sesbeden”in aktive edilmesi yoluyla, eserin kendi kendisini oluşturabileceğinin pratiğini ve teorisini içermekte ve önermektedir. ANAHTAR KELİMELER: Performans, Çağdaş Dans, The Last Unicorn, Ses Hareket Terapisi, Şamanizmen_US
dc.format.mediumvi, 88 sayfa : renkli resim ; 30 cm. + 1 CDen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectModern dansen_US
dc.subjectDans -- Tarihen_US
dc.subjectÇağdaş dansen_US
dc.subjectSes hareket terapisien_US
dc.subjectŞamanizmen_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.titleThe Last Unicorn eseri üzerinden beden-ses ilişkisinin araştırılması: bedenin uzantısı olarak sesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anasanat Dalı, Modern Dans Programıen_US
dc.institutionauthorBostancı, Aslıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0070775en_US
dc.identifier.yrd77F106AC-C192-4AD3-924E-1CB0DE404E92en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster