Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuna, Tuğçe
dc.contributor.authorBilgen, Gizem
dc.date.accessioned2022-06-20T20:31:43Z
dc.date.available2022-06-20T20:31:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2416
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, liminalite kavramı bağlamında ortaya çıkan çelişkinin hareket araştırmasını nasıl etkilediği üzerine odaklanmıştır. Hareketin kendini hangi koşullarda var ettiği ve hangi dinamikler ekseninde geliştiği yorumlanmıştır. Bu amaçla, hareketi varlığın nedeni olarak tanımlamış olan Rudolf Laban’ın teorileri incelenmiştir. Bedene bütüncül olarak yaklaşan Merleau – Ponty’in felsefesinden yararlanarak araştırma alanı genişletilmiştir. Hiatus eseri, sahneleme koşullarının hareket tercilerini ne yönde değiştirdiği ve bunun hareket araştırmasına etkisi üzerine Rudolf Laban’ın Efor Analizi’nden faydalanmıştır. Efor Analizi kapsamında, akış faktörü (Flow) devreye girdiğinde, nasıl sorusunun önemi vurgulanmıştır. Hareketin nasıl’ı, parça bütün ilişkisinde değerlendirilmiştir. Bedenin sadece kendisi değil, çevresinde kurduğu ilişkiler üzerinden bütünsel bir yaklaşım tercih edilmiş, teknik ve yaratıcı süreç birlikte değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Liminalite, Rudolf Laban, Laban Hareket Analizi (LMA), Efor Analizi, Akış (Flow), Merleau Ponty, Parça Bütün İlişkisi.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSahne sanatlarıen_US
dc.subjectLiminaliteen_US
dc.subjectRudolf Labanen_US
dc.subjectLaban hareket analizi (LMA)en_US
dc.subjectEfor analizien_US
dc.subjectAkış (Flow)en_US
dc.subjectMerleau Pontyen_US
dc.subjectParça bütün ilişkisien_US
dc.titleLiminalite kavramı ve koreografik dönüşüm: Laban hareket analizi efor prensipleri üzerinden değerlendirmeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dcterms.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anasanat Dalı, Modern Dans Programıen_US
dc.institutionauthorBilgen, Gizemen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0070782en_US
dc.identifier.yrd46626EDB-F9EE-48AB-806E-63416F157D9Ben_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster