Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Liminalite kavramı ve koreografik dönüşüm: Laban hareket analizi efor prensipleri üzerinden değerlendirme
dc.contributor.advisor | Tuna, Tuğçe | |
dc.contributor.author | Bilgen, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:31:43Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:31:43Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/2416 | |
dc.description | Tez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma, liminalite kavramı bağlamında ortaya çıkan çelişkinin hareket araştırmasını nasıl etkilediği üzerine odaklanmıştır. Hareketin kendini hangi koşullarda var ettiği ve hangi dinamikler ekseninde geliştiği yorumlanmıştır. Bu amaçla, hareketi varlığın nedeni olarak tanımlamış olan Rudolf Laban’ın teorileri incelenmiştir. Bedene bütüncül olarak yaklaşan Merleau – Ponty’in felsefesinden yararlanarak araştırma alanı genişletilmiştir. Hiatus eseri, sahneleme koşullarının hareket tercilerini ne yönde değiştirdiği ve bunun hareket araştırmasına etkisi üzerine Rudolf Laban’ın Efor Analizi’nden faydalanmıştır. Efor Analizi kapsamında, akış faktörü (Flow) devreye girdiğinde, nasıl sorusunun önemi vurgulanmıştır. Hareketin nasıl’ı, parça bütün ilişkisinde değerlendirilmiştir. Bedenin sadece kendisi değil, çevresinde kurduğu ilişkiler üzerinden bütünsel bir yaklaşım tercih edilmiş, teknik ve yaratıcı süreç birlikte değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Liminalite, Rudolf Laban, Laban Hareket Analizi (LMA), Efor Analizi, Akış (Flow), Merleau Ponty, Parça Bütün İlişkisi. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sahne sanatları | en_US |
dc.subject | Liminalite | en_US |
dc.subject | Rudolf Laban | en_US |
dc.subject | Laban hareket analizi (LMA) | en_US |
dc.subject | Efor analizi | en_US |
dc.subject | Akış (Flow) | en_US |
dc.subject | Merleau Ponty | en_US |
dc.subject | Parça bütün ilişkisi | en_US |
dc.title | Liminalite kavramı ve koreografik dönüşüm: Laban hareket analizi efor prensipleri üzerinden değerlendirme | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dcterms.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anasanat Dalı, Modern Dans Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Bilgen, Gizem | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0070782 | en_US |
dc.identifier.yrd | 46626EDB-F9EE-48AB-806E-63416F157D9B | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Yüksek Lisans Tezleri [3983]
Master's Theses