Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, İrfan
dc.contributor.authorGündüz, Elif
dc.date.accessioned2022-06-20T20:31:47Z
dc.date.available2022-06-20T20:31:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2442
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017.en_US
dc.description.abstractCam, saydamlık özelliği ile sanat alanında kullanılan diğer saydam malzemelerden bütünüyle ayrılır. Geçmişte ziynet eşyaları ya da kullanım eşyaları olarak üretilirken, cam malzeme ile yapılan ilk üretimler tam tarihlendirilemese de kendine özgü, ayırt edici özelliklerinden biri olan saydamlığı ile sanat alanında kullanılışı çok uzak bir geçmişe sahip değildir. Günümüzde de bu özelliğinin kullanılışı sonuçta elde edilen görsel etkiler bakımından farklılıklar göstermekte, biçimsel arayışlar içinde olan sanatçıların elinde hızla özgün eserlere dönüşerek değişmekte ve teknik açıdan gelişim göstermektedir. Biçim arayışı içinde olan sanatçılar için saydamlığına bağlı olarak geçirgen olma ve içini gösterebilme özelliği ile ideal sayabileceğimiz ve bu sebeple de kullanışlı bir malzeme olma yolunda olan cam; sanatçıya teknik şekillendirme olanakları açısından çok farklı ufuklar sunarken, saydam özelliği ile kurulan eser- anlam ilişkisine de katkıda bulunmakta, biçim- içerik bütünlüğünü sağlayan bir öğe haline gelmektedir. İçini gösteren yapısı ile bu saydam malzeme, kendi bünyesinde farklı bir ifade alanı yaratmaktadır. Mekanı da sayarsak, kendiliğinden mekan içinde mekan oluşturmuş olur. Bu ifade alanı içinde de renk, ışık ya da farklı görsellerin sınırsız çeşitlilikte kullanımına imkan tanırken, içinde derinlik oluşturarak kesitindeki imgeleri farklı boyutlara taşıyan bir aracı olmakta ve zaman zaman da anlamın kendisine dönüşebilmektedir.en_US
dc.format.mediumx, 75 sayfa : resim (bazıları renkli) ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCam sanatıen_US
dc.titleCam sanatında saydamlığın eser anlamına etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Seramik ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı, Seramik Tasarım Programıen_US
dc.institutionauthorGündüz, Elifen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0072040en_US
dc.identifier.yrd31FE2EC1-B95B-4FB5-BE71-EBEA964508F3en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster