Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Türk sinemasında Kürtlüğün kuruluşu
dc.contributor.advisor | Arslan, Umut Tümay | |
dc.contributor.author | Şen, Sebahattin | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:33:02Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:33:02Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/2693 | |
dc.description | Tez (Doktora) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Türk sinemasında Kürtlüğün ve Kürdistan‟ın temsil edilme biçimleri belirli sorular, sorunsallar ve argümanlar etrafında analiz edilmiştir. Araştırma temel olarak, Türk sinemasında Kürtlerin ve Kürdistan temsillerinin nasıl anlaşılacağı ve problematize edileceği, filmlerin hangi tarihsel-toplumsal bağlam içerisine yerleştirileceği ve hangi kuram, kavram ve kategoriler içerisinden analiz edileceği sorularından hareket etmektedir. Bu sorularla ilişkili olarak başka sorular, çalışmanın temel argümanı olan Türk sinemasında Kürtlük ve Kürdistan inşaları, ancak, Osmanlı-Türk devletleriyle Kürdistan ve orada yaşayalar arasında varola gelen egemenlik ve iktidar ilişkileri içerisinden anlaşılabilir, argümanıyla birlikte ele alındı. Araştırmada 1960-1980 yılları arasında yapılmış belli filmler üzerinden Kürtlük ve Kürdistan temsillerini incelenmektedir. Çalışmanın önermelerinden biri Kürdistan ve Kürtlük temsilleri bağlamında Türk sinemasının bir egemenlik biçimi olarak Türklüğün üretildiği bir perdeye dönüştüğüdür. Türklük ve Kürtlük arasında tarihsel olarak kurulmuş egemenlik ve güç ilişkilerinin filmler üzerinden bir okumasına girişen bu çalışmada, sözü edilen egemenlik ve iktidar ilişkileri, kolonyalist/oryantalist söylem eleştirisi ve Türklük tartışmalarıyla ilişkilendirilerek analiz ediliyor. ANAHTAR KELİMELER: Kolonyalizm, Kürdistan, Türklük, Kürtlük, Kolonyalist Söylem, Egemenlik İlişkileri, Oryantalist Söylem, Türk Sineması, Türklüğün Sinema Perdesi Türklüğün Kolonyalist Perdesi, Temsil, Kemalizm, Ulusal Kimlik, Ulus Oluşturma Süreçleri | en_US |
dc.format.medium | vi, 317 sayfa ; 30 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Türk sineması | en_US |
dc.subject | Sinema -- Kürtler | en_US |
dc.subject | Kolonyalizm | en_US |
dc.subject | Kürdistan | en_US |
dc.subject | Türklük | en_US |
dc.subject | Kürtlük | en_US |
dc.subject | Kolonyalist Söylem | en_US |
dc.subject | Egemenlik ilişkileri | en_US |
dc.subject | Oryantalist söylem | en_US |
dc.subject | Türk sineması | en_US |
dc.subject | Türklüğün sinema perdesi | en_US |
dc.subject | Türklüğün kolonyalist perdesi | en_US |
dc.subject | Temsil | en_US |
dc.subject | Kemalizm | en_US |
dc.subject | Ulusal kimlik | en_US |
dc.subject | Ulus oluşturma süreçleri | en_US |
dc.title | Türk sinemasında Kürtlüğün kuruluşu | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Genel Sosyoloji ve Metodoloji Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Şen, Sebahattin | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0068506 | en_US |
dc.identifier.yrd | E407FB5D-BDB3-49E8-A098-4B5ABDF0C232 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sosyal Bilimler Enstitüsü [336]
Institute of Social Sciences