Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUçman, Abdullah
dc.date.accessioned2022-06-08T18:32:35Z
dc.date.available2022-06-08T18:32:35Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0085-7432
dc.identifier.issn0085-7432
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRVM09UTXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/292
dc.description.abstractNamık Kemal ve Ziya Paşa Tanzimat'tan sonra Fransız edebiyatı etkisi altında oluşan yeni Türk edebiyatının Şinasi’den sonra en önemli temsilcileridir. Hem Namık Kemal hem de Ziya Paşa edebiyatçı kimliklerinin yanında entelektüel sorumluluğu ile hareket ederek devletin içinde bulunduğu kötü durumdan kurtulabilmesi için siyasi faaliyetlerde de bulundular. Özellikle Tanzimat Fermanı'nın ilanından sonra, memlekette başlayan askerî, siyasi, sosyal ve iktisadi çöküşü önlemek ve devlete Batı medeniyetini örnek alarak yeniden şekil vermek amacıyla hareket ettiler. Namık Kemal yazılarında İslam'da meşveret fikrini işlemiş, parlamenter düzenin Kuranıkerim'e aykırı olmadığını ispatlanmaya çalışmıştır. İlk eserlerini daha çok şiir ve eski tarzda kaleme alan Namık Kemal, Şinasi ile 1862 yılında tanışır ve fikre dayalı edebiyat anlayışını benimser. Artık şiirden daha çok roman, tiyatro, tarihi biyografi, edebî tenkit, siyasi makaleler gibi mensur eserlere ağırlık verir. Vatan, millet, hürriyet gibi konuları işler. Ziya Paşa ise eski edebiyatı sorgulayan "Şiir ve İnşa" adlı makalesine rağmen, yeniliğe çok açık olmamış, kaderci bir anlayışı tercih etmiştir. Namık Kemal ve Ziya Paşa gizli kurulan Yeni Osmanlılar Cemiyeti (kuruluşu 1865) üyesi olmuşlar; siyasi ve fikrî mücadeleleri uğrunda yurtdışına çıkmak zorunda kalmışlardır. Siyasi ve edebî çalışmalarına Londra'da devam eden ikili, burada Hürriyet Gazetesi'ni yayımlamaya başlamışlardır. Aşağıdaki incelemede bu iki edebiyatçının çalışmaları ayrıntılı olarak incelenmektedir.en_US
dc.description.abstractNamık Kemal and Ziya Paşa were prominent personalities of the Turkish literature emerged after Tanzimat period under the influence of French literature. Beside their literary identity, they conducted with the responsibility of intellectuals and they participated in political activities in order to survive the state.They tried to stop the military, political, social and economical collapse of the system especially after Tanzimat period and give a new shape to the state as taking the model of Western civilisation. Namık Kemal, principally, discussed the idea of "meşveret" (deliberation) in Islam and tried to prove that parliamentary system is not contrary to the Holy Koran. He had written his works mostly poems and in old style at the beginning of his literary life till he met with Şinasi in 1862. After that he accepted concept of political literature and wrote in prose like novels, theatres, historical biographies, literary critics, political essays more than poems. His topics were homeland, people and justice. Despite his essay as a critic to old literature namely "Şiir and İnşa" (poetry and literary composition, Ziya Paşa was not hospitable to the new ideas, he accepted to be fatalist. Namık Kemal and Ziya Paşa became members of the secret Yeni Osmanlılar Cemiyeti (New Ottomans Society) (founded in 1865) and both had to escape abroad because of political and entellectual struggle. They continued their political and literary activities in London and started to print the newspaper of HÜrriyet (freedom) there. In this review activities of these two literary men are studied specifically.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTürkiyat Mecmuasıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.titleTanzimat’tan sonra edebiyat ve siyaset: Nâmık Kemal ve Ziya paşa örneğien_US
dc.title.alternativeLiterature and politics after tanzimat period: The example of Nâmik Kemal and Ziya Paşaen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage113en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTVRVM09UTXlNZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster