Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKafalı, Nihal
dc.contributor.authorAral, Nur
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:01Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:01Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2944
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractStill life terimi, ilk olarak 17. yüzyılda Hollandalılar tarafından kullanılmış olsa da resim geleneği içinde antik çağdan beri nesnelerin betimlendiği bilinmektedir. Önceleri dinsel içerikli resimleri sembolik bağlamda desteklemek adına kullanılan still life ögeleri, zaman içinde önem kazanarak bağımsız bir temaya dönüşmüş özellikle de 20. yüzyılda hayati önem taşıyan ve gelişen bir anlamlar sistemi olarak öne çıkmıştır. Fotoğraf sanatı da; icadından beri nesnelerin dünyasıyla hep iç içe olmuş, bu bağlamda still life da Talbot'dan günümüze kadar pek çok fotoğraf ustasının duygularını aktarmak için kullandığı güçlü bir araç olmayı başarmıştır. Bu araç öyle bir araçtır ki bir yandan bize; akıp giden zamanı durdurmak ve sadece ona tanıklık etmek yerine, hayatın içine kendi öykülerimizi katmak, zaten duran bir zamanı akmaya zorlamak adına yol gösterirken öte yandan da nesnelerin o suskun ve farklı dünyasına dokunup, onları bizim şiirimizle buluşturarak biçimlerin canlı dünyasında var olabilecekleri bir öze dönüştürür. Diğer tüm fotografik alanlardan kurgusal boyutu ile ayrılan still life fotoğrafı, kuskusuz ki fotografçının elinin en çok hissedildiği tema olarak öne çıkmaktadır. Nesnenin bir araç olarak varlığı, öz varlıksal yapısı, fotoğraf içinde alacağı yer ve üstleneceği işlev ise bu süreç bağlamında araştırılan ve belirlenen olgulardır. Bir still life fotoğrafın özü, asla nesnel gerçekliğin yansıması ile sınırlı değildir. Bunun aksine bir still life fotoğrafın özü, nesnelerin dilsiz dünyasından formların şiirine geçerken sanatçının yaratıcı ve düşünsel düzlemde yeniden yorumladığı gerçektir. Bu gerçeklik ise bizi still life'ın anlamına ulaştıracaktır. ANAHTAR KELMELER : Still Life, Fotograf, Kurgusal, Öz, Anlam.en_US
dc.format.medium[2], VII, 56 y. : kimi rnk.li fot. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStill Lifeen_US
dc.subjectFotoğrafen_US
dc.subjectKurgusalen_US
dc.subjectÖzen_US
dc.subjectAnlamen_US
dc.titleFotoğraf sanatında öz, anlam ve kurgusal süreç bağlamında still lifeen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fotoğraf Anasanat Dalı Fotoğraf Programıen_US
dc.institutionauthorAral, Nuren_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0046413en_US
dc.identifier.yrdB3EEFAE3-AA35-43AF-BF87-17A780A1668Den_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster