Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Seri fotoğrafta zaman kavramı
dc.contributor.advisor | Şen, Yusuf Murat | |
dc.contributor.author | Dayı, Handan | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:37:04Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:37:04Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/2955 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Çalışmamız, fotoğrafta hareket ve zaman teması etrafında şekillenmektedir. Fotoğrafın 19. yy'ın başlarından itibaren zamanı kayıt altına alma arzusu ile başlayan, zaman algımızı değiştirip kavrama dair kökensel sorgulamalara derinlik ve çeşitlilik sağlayan tesirleri, sadece sanatçıları değil diğer bilim insanlarını ve filozofları da etkilemiştir. Bu sebeple zaman kavramıyla ilgili genel bir çerçeve oluşturup, fotoğrafın tarihsel gelişimine kısa bir bakışın ardından Bergson'un Marey'in seri fotoğraflarından aldığı ilhamla "süre felsfesi" ne katkı sağladığına değinmek yerinde olacaktır. Özellikle seri fotoğrafta zaman kavramını vurgulayacağımız çalışmamızda, fotoğraf tarihinde yer etmiş, Herni Cartier-Bresson, Eugene Atget, Duane Michals ve Hiroshi Sugimoto'nun fotoğraf örneklerine, zaman kavramı ile ilgili kuramsal çalışmalar çerçevesinde yer verilecektir. Günümüzde son derece gelişmiş olan fotoğraf tekniği ve ilgili yazılımlarda sağlanan ilerlemeler, çoktan tartışmalı hale gelen linear zaman anlayışının görsel kanıtlarını ortaya koymaktadır. Çalışmamızda farklı zaman algılarının kaynakları olan bu yeni teknikler ve zamanı vurgulayan sanatçıların işleri sunulurken, yeni zaman algılaları yaratan seri fotoğraf ve foto-sekans çalışmaları da önemle vurgulanacaktır. | en_US |
dc.format.medium | IX, 143 y. : kimi rnk. res., fot. ; 29 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Seri fotoğrafta zaman kavramı | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dcterms.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fotoğraf Anasanat Dalı Fotoğraf Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Dayı, Handan | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0059042 | en_US |
dc.identifier.yrd | 6623CDC5-4577-437E-BFBD-D8CB2BF263A8 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art