Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Oyun Masası(Tufan hikâyelerinden metaforik bir uyarlama)
dc.contributor.advisor | Bakır, Sitare Turan | |
dc.contributor.author | Çoraklı, Başak | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:37:12Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:37:12Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/2991 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | En eski çağlarından başlayarak, şiirler, destanlar, mitler ve kutsal kitaplar yoluyla insanlığın ortak hafızasına yerleşen tufan hikâyeleri, işlediği "günahlar" ya da "suçlar" yüzünden Tanrı veya Tanrılar tarafından insanoğlunun cezalandırılmasına dayalı ortak bir temayı muhafaza eder. Sembolik açıdan incelendiğinde temanın temel ekseninde suç ve ceza, ölüm ve yeniden doğuş, kaos ve kurtuluş metaforları vardır. Yeni düzenin kurulması, ancak kaotik olanın tasfiyesi ile mümkündür. Yozlaşmış bir insanlığın yaşadığı "eski dünya" sulara gömülür ve bir süre sonra suyun arındırma özelliğinden "yeni bir dünya" doğar. Bu sembolizme göre mevcut düzende yozlaşma, kargaşa ve kaos yani düzen bozukluğu olmadan tufanın varlığından söz edilemez. Dolayısıyla tufan varlık gücünü kaostan alır. Bu çalışma ile tufan öncesinin kaotik ortamı, tufanı hazırlayan yozlaşmış dünyanın ahvali, çağımızın kaosuna semboller, metaforlar ve ironiler yoluyla uyarlanmıştır. Böylece her çağa, kültüre ve inanç sistemine damgasını vuran, bilim insanlarına bir umut gemi aratan, sayısız eserle çok sayıda sanatçıya esin veren tufan hikâyesini eser çalışmamız olan çini pano tasarımında, bugünün kaosuna da atıfta bulunan sembolik bir dil ve metaforik bir uyarlamayla, üslupta ise Anadolu Selçuklu figürlü çinilerinin stilizasyon prensiplerinden hareketle sahnelemek üzere özgün bir deneme yapılmıştır. ANAHTAR KELİMELER: Tufan, Metafor, Çini, Stilizasyon, Anadolu Selçuklu | en_US |
dc.format.medium | VIII, 111 y. : rnk. res. ; 30 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Oyun Masası(Tufan hikâyelerinden metaforik bir uyarlama) | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dcterms.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Geleneksel Türk Sanatları Anasanat Dalı Eski Çini Onarımları Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Çoraklı, Başak | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0060900 | en_US |
dc.identifier.yrd | 0B4B36DA-F572-4E5E-A8BF-324EF61AAC4E | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art