Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBakır, Sitare Turan
dc.contributor.authorÇoraklı, Başak
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:12Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:12Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2991
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractEn eski çağlarından başlayarak, şiirler, destanlar, mitler ve kutsal kitaplar yoluyla insanlığın ortak hafızasına yerleşen tufan hikâyeleri, işlediği "günahlar" ya da "suçlar" yüzünden Tanrı veya Tanrılar tarafından insanoğlunun cezalandırılmasına dayalı ortak bir temayı muhafaza eder. Sembolik açıdan incelendiğinde temanın temel ekseninde suç ve ceza, ölüm ve yeniden doğuş, kaos ve kurtuluş metaforları vardır. Yeni düzenin kurulması, ancak kaotik olanın tasfiyesi ile mümkündür. Yozlaşmış bir insanlığın yaşadığı "eski dünya" sulara gömülür ve bir süre sonra suyun arındırma özelliğinden "yeni bir dünya" doğar. Bu sembolizme göre mevcut düzende yozlaşma, kargaşa ve kaos yani düzen bozukluğu olmadan tufanın varlığından söz edilemez. Dolayısıyla tufan varlık gücünü kaostan alır. Bu çalışma ile tufan öncesinin kaotik ortamı, tufanı hazırlayan yozlaşmış dünyanın ahvali, çağımızın kaosuna semboller, metaforlar ve ironiler yoluyla uyarlanmıştır. Böylece her çağa, kültüre ve inanç sistemine damgasını vuran, bilim insanlarına bir umut gemi aratan, sayısız eserle çok sayıda sanatçıya esin veren tufan hikâyesini eser çalışmamız olan çini pano tasarımında, bugünün kaosuna da atıfta bulunan sembolik bir dil ve metaforik bir uyarlamayla, üslupta ise Anadolu Selçuklu figürlü çinilerinin stilizasyon prensiplerinden hareketle sahnelemek üzere özgün bir deneme yapılmıştır. ANAHTAR KELİMELER: Tufan, Metafor, Çini, Stilizasyon, Anadolu Selçukluen_US
dc.format.mediumVIII, 111 y. : rnk. res. ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOyun Masası(Tufan hikâyelerinden metaforik bir uyarlama)en_US
dc.typeartThesisen_US
dcterms.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Geleneksel Türk Sanatları Anasanat Dalı Eski Çini Onarımları Programıen_US
dc.institutionauthorÇoraklı, Başaken_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0060900en_US
dc.identifier.yrd0B4B36DA-F572-4E5E-A8BF-324EF61AAC4Een_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster