Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğu, E. Pınar Ezmen
dc.contributor.authorYapar Ünal, Berrin
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:13Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2994
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik Eser Metni) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.en_US
dc.description.abstractİnsana ait duygular, bireylerin ruh hallerinin çevre ve diğer insanlarla olan etkileşiminden doğar. Hasetlik, kıskançlık, beğenme ve imrenme duyguları, kişinin karşısındaki insanda gördüğü ve kendisinde olmayan maddi ve manevi bir eksiklikten duyduğu hisleridir. Bu hisler insan ruhunda öyle bir hal alır ki müthiş bir hezeyana dönüşür sonra da tufan halini alarak gözler aracılığıyla bir güç olarak çıkar ve karşısındakine zarar verir. Anlatılan bu olaya nazar denilmektedir. Nazara inancın başlangıcı tam olarak bilinmemekle birlikte, tarihte ve günümüzde varlığını sürdürmekte olduğu görülmektedir. İslâm inancında varlığı kabul edilip, korunmak için Allah'a sığınılarak dua edilmesi belirtilen nazar inancıyla ilgili Türk kültüründe birçok uygulamanın yapıldığı görülmektedir. Hat sanatında da nazarı konu alan örnekler mevcuttur. Bunlar mimari eserlerde, kağıt ve levha üzerinde olduğu gibi kumaş üzerinde de kısmen yer almaktadır. Nazar kavramı konu alınarak hat sanatında özgün tasarımların oluşturulması amaçlanan bu çalışmada, sekiz tasarım, dokuz uygulama yapılmıştır. Kûfî, ta'lîk, celî ta'lîk, celî dîvânî ve latin kaligrafisinden de italik kursiv yazı kullanılarak tasarlanan çalışmaların uygulamasında, zerendûd gibi klasik yöntemlerin yanında serigrafi tekniğinden yaralanılarak basılan eserler ve iki farklı alfabenin birlikte kullanıldığı denemeler yapılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürk Kültürüen_US
dc.subjectHat sanatıen_US
dc.subjectTürk Kültürüen_US
dc.subjectHat sanatıen_US
dc.subjectNazaren_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectYazıen_US
dc.titleNazar kavramıyla yapılan hat tasarımları (Kûfi, Ta’lik, Celi Divani, Kaligrafi)en_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Geleneksel Türk Sanatları Anasanat Dalı Eski Yazı Programıen_US
dc.institutionauthorÜnal, Berrin Yaparen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yrd6AE9B835-713B-4612-A81B-478588920456en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster