Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkyürek, Fatma
dc.contributor.authorÇınar, Bülent
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:27Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:27Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3051
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractAçık alan için üretilen heykeller duyulara hitap edecek şekilde üretilmeleri ile daha iyi yaşanabilir kamusal alanlar yaratmada etkin bir rol üstlenebilirler. Bir kamusal açık alan heykeli çevresi ile kurduğu ilişkilerden aldığı güç sayesinde mekanın dinamikleri ile kaynaştığı zaman, düşünsel ve fiziksel anlamda bütünlüğünü oluşturacaktır. Kamusal açık alanda yer alan çalışmalar gerek mekansal çevre içinde boyutları açısından, gerekse içerdiği bildiriler ve toplumsal ilişkilere açık olması bakımından iç mekan için kurgulanan heykellerden ayrılır. İzleyici ve açık alan heykeli arasında gerçekleşen ilişkinin biçimleri ve bunların oluşma şartları tasarım aşamasında heykel plastiğini etkiler. Mekanın dinamikleri içinde o mekanı kullananın alışkanlıkları, tasarlanma aşamasında heykelin plastiğine aktarılabilecek önemli ipuçlarını verebilir. Sanatçının, izleyici algısını etkileyen faktörleri değerlendirerek açık alana yerleştireceği heykeli tasarlamış olması, mekanın tamamı üzerinde de algısal farklılık yaratabilir. Heykel, mekanın bir değeri olarak o mekandan ayrılamaz bir parça ve oranın kullanım amaç ve araçlarından biri olduğu konusunda mekanı kullananın zihninde bir imge oluşmasını sağlayabilir. Heykelin kendisi ilişkinin tarafı olmakla birlikte onu yapanı temsil eder ama aynı zamanda heykeltıraştan bağımsız olarak izleyici ile ilişkiye geçer. Bunun için açık alana yapıt yerleştirecek bir sanatçı, yapıtın kendi içsel sorunlarının ötesinde çok iyi bir gözlemci olarak sosyokültürel yapı, mekanın fiziksel özellikleri, belleği ve alanın kullanım alışkanlıklarından doğan kullanıcı ihtiyaçları, iklim koşulları v.b. dış sorunlarla da hesaplaşmak durumundadır. ANAHTAR KELİMELER: Heykel, Kamusal Alan Heykeli, Heykel-İzleyici İlişkisi, Heykel ve Çevre, İzleyici Algısı.en_US
dc.format.medium[2], VIII, 92 y. : rnk.li fot. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHeykelen_US
dc.subjectKamusal Alan Heykelien_US
dc.subjectHeykel-İzleyici İlişkisien_US
dc.subjectHeykel ve Çevreen_US
dc.subjectİzleyici Algısıen_US
dc.titleAçık alan heykelinde plastik çözümlemelere etkisi açısından izleyici-yapıt ilişkisien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Heykel Anasanat Dalı Heykel Programıen_US
dc.institutionauthorÇınar, Bülenten_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0046429en_US
dc.identifier.yrd856DD0D7-028D-4647-9AB6-E3748D951DECen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster