Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTarcan, Hülya
dc.contributor.authorYazgan, Beyza
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:42Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:42Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3105
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik Eser Metni Çalışması) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.en_US
dc.descriptionKaynakça (sayfa : 123-124) içerir.en_US
dc.description.abstractMetope, Yunan mimarisinin Dor düzeninde, tapınağın çatısının altında yer alan, mitolojik sahnelerin betimlendiği dikdörtgen-taş levhalara verilen isimdir. Szymanowski, muhtemelen Akdeniz'e yaptığı seyahatlar sonrası, Selinunte'deki tapınakta gördüğü metoplardan etkilenerek bu süiti yaratmıştır. Szymanowski besteciliğinde üç dönem yaşamıştır. İlk dönemde Alman Romantizmi'ne (Weimar Okulu-Richard Strauss) hayranlık duyduğu, ikinci dönemde Fransız Empresyonizmi'nden etkilendiği, ayrıca doğu kültürüyle yakınlaştığı, üçüncü dönemde ise dağ insanlarının folklorunu (goral) benimsediği ve müziğinde kullandığı görülür. Olgunlaştıkça, bu üç dönemi sentezleştirecektir. Bu sentez özellikle Op.29 Metopes'te son derece belirgindir. Süit, tınılar ve armonizasyon itibarıyla empresyonisttir, ancak program içermesi nedeniyle neoromantik bir yapıya sahiptir. Eseri bestelerken klavyenin tüm olanakları, registerin tamamı kullanılmıştır. Szymanowski'nin kullandığı büyük virtüozite, Liszt–Ravel çizgisinin devamı olarak düşünülmelidir. Su seslerini betimlerken, Ravel ve Debussy'in tınısal etkileri görülür. ANAHTAR KELİMELER: Empresyonizm, Neoromantizm, Goral müzik, Mloda Polska, Odysseia.en_US
dc.format.mediumV, 126 yaprak : nota ; 29 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKarol Szymanowskien_US
dc.subjectEmpresyonizmen_US
dc.subjectNeoromantizmen_US
dc.subjectGoral Müziken_US
dc.subjectMloda Polskaen_US
dc.subjectOdyseen_US
dc.titleKarol Szymanowski’nin op.29 metopes’ien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Piyano Programıen_US
dc.institutionauthorYazgan, Beyzaen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0067071en_US
dc.identifier.yrdFBDABEFC-EB51-4323-BC2C-D2E350FDAD1Cen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster