Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Karol Szymanowski’nin op.29 metopes’i
dc.contributor.advisor | Tarcan, Hülya | |
dc.contributor.author | Yazgan, Beyza | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:37:42Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:37:42Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3105 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik Eser Metni Çalışması) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015. | en_US |
dc.description | Kaynakça (sayfa : 123-124) içerir. | en_US |
dc.description.abstract | Metope, Yunan mimarisinin Dor düzeninde, tapınağın çatısının altında yer alan, mitolojik sahnelerin betimlendiği dikdörtgen-taş levhalara verilen isimdir. Szymanowski, muhtemelen Akdeniz'e yaptığı seyahatlar sonrası, Selinunte'deki tapınakta gördüğü metoplardan etkilenerek bu süiti yaratmıştır. Szymanowski besteciliğinde üç dönem yaşamıştır. İlk dönemde Alman Romantizmi'ne (Weimar Okulu-Richard Strauss) hayranlık duyduğu, ikinci dönemde Fransız Empresyonizmi'nden etkilendiği, ayrıca doğu kültürüyle yakınlaştığı, üçüncü dönemde ise dağ insanlarının folklorunu (goral) benimsediği ve müziğinde kullandığı görülür. Olgunlaştıkça, bu üç dönemi sentezleştirecektir. Bu sentez özellikle Op.29 Metopes'te son derece belirgindir. Süit, tınılar ve armonizasyon itibarıyla empresyonisttir, ancak program içermesi nedeniyle neoromantik bir yapıya sahiptir. Eseri bestelerken klavyenin tüm olanakları, registerin tamamı kullanılmıştır. Szymanowski'nin kullandığı büyük virtüozite, Liszt–Ravel çizgisinin devamı olarak düşünülmelidir. Su seslerini betimlerken, Ravel ve Debussy'in tınısal etkileri görülür. ANAHTAR KELİMELER: Empresyonizm, Neoromantizm, Goral müzik, Mloda Polska, Odysseia. | en_US |
dc.format.medium | V, 126 yaprak : nota ; 29 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Karol Szymanowski | en_US |
dc.subject | Empresyonizm | en_US |
dc.subject | Neoromantizm | en_US |
dc.subject | Goral Müzik | en_US |
dc.subject | Mloda Polska | en_US |
dc.subject | Odyse | en_US |
dc.title | Karol Szymanowski’nin op.29 metopes’i | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Piyano Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Yazgan, Beyza | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0067071 | en_US |
dc.identifier.yrd | FBDABEFC-EB51-4323-BC2C-D2E350FDAD1C | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art