Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
W. A. Mozart’ın piyano sonatları
dc.contributor.advisor | Tarcan, Hülya | |
dc.contributor.author | Tuğrul, Elif Gökçe | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:37:42Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:37:42Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3106 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik Eser Metni Çalışması) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015. | en_US |
dc.description | Kaynakça (sayfa : 290-291) içerir. | en_US |
dc.description.abstract | Mozart'ın 1775-1789 arasında bestelediği solo sonatları (piyano) dört grupta değerlendirilmelidir. Buna göre; 1.Grup: "Salzburg-Münih Sonatları" olarak bilinen K 279-284 sonatlardır. Bu sonatlarında galant stil etkisi belirgindir. Süslemeler ve minyatür görünüm egemendir. 2.Grup: "Mannheim Sonatları" olarak bilinen K 309-311 sonatlardır. Yoğun bir çok-seslilik arayışı ve orkestral yazı ön plandadır. 3.Grup: "Paris Sonatları" olarak bilinen K 330-333 sonatlardır. Mozart'ın doruğa eriştiği dönem diye nitelendirilebilir. Virtüozite, dramatik yapı ve aynı zamanda öznelliğe yöneliş gözlemlenir (Romantizme işaret). 4.Grup: "Viyana Sonatları" olarak bilinen K 457, K 533, K 545, K 570, K 576 sonatlardır. Mozart'ın son sonatlarıdır ve geç dönem eserleri olarak kabul edilir. Opera karakterleri, çok-sesli arayışlar ve virtüozite tam bir dengeye oturmuştur. Armonik olarak deneysel kullanımlar sıklıkla görülür. Johann Christian Bach ve Joseph Haydn'ın öncülük ettiği doğrultuda yürüyen Mozart, özellikle "Empfindsamkeit" akımının önemli temsilcisi Carl Philipp Emanuel Bach'ı da çok iyi incelemiştir. Mozart'ın çok renkli kişiliği, tema bulmaktaki olağanüstü yaratıcılığı, doğaçlama gücüyle öne çıkardığı "fikirler dizisi" gibi özellikleriyle, Beethoven'a ilham kaynağı olan bir sonat formu anlayışı geliştirmesini sağlamıştır. Mozart'ın sonatlarında kontrastlar, şakacılık, insan sesinden başlayarak tüm enstrümanların izdüşümü ve virtüozitesini klavye üzerinde yakalamak mümkündür. Mozart'ın sonatları, müziğin soyuttan somuta yönelişinde (Klasisizm'den Romantizm'e) büyük bir adım olmuştur. Anahtar Sözcükler: Sonat formu, Viyana Klasikleri, Galant stil, Empfindsamkeit, Mozart. | en_US |
dc.format.medium | V, 293 yaprak : nota, tablo ; 29 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791 | en_US |
dc.subject | Piyano Sonat | en_US |
dc.subject | Sonat Formu | en_US |
dc.subject | Viyana Klasikleri | en_US |
dc.subject | Galant Stil | en_US |
dc.subject | Empfindsamkeit | en_US |
dc.subject | Mozart | en_US |
dc.title | W. A. Mozart’ın piyano sonatları | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Piyano Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Tuğrul, Elif Gökçe | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0067078 | en_US |
dc.identifier.yrd | E7E409D8-FAF2-4E88-ADD5-EB516C909E18 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art