Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTarcan, Hülya
dc.contributor.authorTuğrul, Elif Gökçe
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:42Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:42Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3106
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik Eser Metni Çalışması) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.en_US
dc.descriptionKaynakça (sayfa : 290-291) içerir.en_US
dc.description.abstractMozart'ın 1775-1789 arasında bestelediği solo sonatları (piyano) dört grupta değerlendirilmelidir. Buna göre; 1.Grup: "Salzburg-Münih Sonatları" olarak bilinen K 279-284 sonatlardır. Bu sonatlarında galant stil etkisi belirgindir. Süslemeler ve minyatür görünüm egemendir. 2.Grup: "Mannheim Sonatları" olarak bilinen K 309-311 sonatlardır. Yoğun bir çok-seslilik arayışı ve orkestral yazı ön plandadır. 3.Grup: "Paris Sonatları" olarak bilinen K 330-333 sonatlardır. Mozart'ın doruğa eriştiği dönem diye nitelendirilebilir. Virtüozite, dramatik yapı ve aynı zamanda öznelliğe yöneliş gözlemlenir (Romantizme işaret). 4.Grup: "Viyana Sonatları" olarak bilinen K 457, K 533, K 545, K 570, K 576 sonatlardır. Mozart'ın son sonatlarıdır ve geç dönem eserleri olarak kabul edilir. Opera karakterleri, çok-sesli arayışlar ve virtüozite tam bir dengeye oturmuştur. Armonik olarak deneysel kullanımlar sıklıkla görülür. Johann Christian Bach ve Joseph Haydn'ın öncülük ettiği doğrultuda yürüyen Mozart, özellikle "Empfindsamkeit" akımının önemli temsilcisi Carl Philipp Emanuel Bach'ı da çok iyi incelemiştir. Mozart'ın çok renkli kişiliği, tema bulmaktaki olağanüstü yaratıcılığı, doğaçlama gücüyle öne çıkardığı "fikirler dizisi" gibi özellikleriyle, Beethoven'a ilham kaynağı olan bir sonat formu anlayışı geliştirmesini sağlamıştır. Mozart'ın sonatlarında kontrastlar, şakacılık, insan sesinden başlayarak tüm enstrümanların izdüşümü ve virtüozitesini klavye üzerinde yakalamak mümkündür. Mozart'ın sonatları, müziğin soyuttan somuta yönelişinde (Klasisizm'den Romantizm'e) büyük bir adım olmuştur. Anahtar Sözcükler: Sonat formu, Viyana Klasikleri, Galant stil, Empfindsamkeit, Mozart.en_US
dc.format.mediumV, 293 yaprak : nota, tablo ; 29 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791en_US
dc.subjectPiyano Sonaten_US
dc.subjectSonat Formuen_US
dc.subjectViyana Klasiklerien_US
dc.subjectGalant Stilen_US
dc.subjectEmpfindsamkeiten_US
dc.subjectMozarten_US
dc.titleW. A. Mozart’ın piyano sonatlarıen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Piyano Programıen_US
dc.institutionauthorTuğrul, Elif Gökçeen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0067078en_US
dc.identifier.yrdE7E409D8-FAF2-4E88-ADD5-EB516C909E18en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster