Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTarcan, Hülya
dc.contributor.authorYılmaz, Ayça
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:45Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:45Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3114
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractLudwig van Beethoven'ın 32 Piyano Sonatı, Piyano Edebiyatı'nda ve Müzik Tarihi'nde Johann Sebastian Bach'ın Wohltemperiertes Klavier 48 Prelüd-Füg'ünden sonra atılan ikinci büyük adımdır. Buradaki malzemeden Erken-Yüksek-Geç Romantik Dönem'lerin tamamı ve daha sonraki akımlar faydalanmıştır. Haydn'ın klavye üzerinde senfoni yaratma idealinden ve Mozart'ın operalarındaki dramatik ve lirik atmosferi piyano sonatlarına yansıtmadaki ustalığından etkilenen Beethoven, İlk Dönem Sonatları'nda Sonat Allegrosu'ndan Tema ve Çeşitlemelere, temaların özelliklerinden polifonik kompozisyon tekniklerine kadar hemen tüm kişisel besteleme özelliklerinin temelini oluşturmuştur. Ayrıca dönemin çok iyi bir virtüoz ve doğaçlamacısı olan besteci, idealindeki sonatı gerçekleştirirken piyano çalma sanatına da yenilikler getirmiştir. İlk 12 Sonatı iki grup halinde değerlendirmek mümkündür: Op.2 No:1'den Op.7'ye kadar olan ilk dört sonat "Haydn Sonatlar" olarak adlandırılır. Op.10 No:1'den Op.26'ya kadar olan kesitte ise Beethoven'ın orijinal sesine ulaştığı savunulur. Gerçekte Haydn ve Mozart etkisi İlk Dönem Sonatları'nın tamamında, hatta İkinci ve Üçüncü Dönem Sonatları'nda bile mevcuttur. Anahtar Kelimeler: Klasisizm, Viyana Klasikleri, Sonat, Piyano, Virtüozite.en_US
dc.format.mediumIV, 235 y. : nota ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleL. van Beethoven “ilk 12 sonat”en_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Piyano Programıen_US
dc.institutionauthorYılmaz, Ayçaen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0057207en_US
dc.identifier.yrd3E1D3836-5CA8-4A30-8B6D-077A33D7AECBen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster