Özet
20. yüzyılda var olmuş sanat akımlarının çokluğu, müzik sanatı ile uğraşan ve bu konuda üretim yapan sanatçıları zorunlu olarak farklı olma çabasına sokmuştur. Armoni anlamında yapılan devrimsel gelişmeler bestecileri salt klasik ve modern armoni anlayışını sorgulamanın yanında daha farklı bir fikir ya da fikirler arayışına sürüklemiştir. Bu amaçla farklı etnik kültürlere ait müzikler incelenmiş ve bunlardan faydalanmanın yolları aranmıştır. İtalyan besteci Carlo Domeniconi (1947-...), farklı kültürlerin yerel müziklerini incelemiş ve bu etnik unsurları eserlerinde esin kaynağı ya da melodik malzeme olarak kullanmayı amaç edinmiş bir besteci olarak, çağdaş müziğe ve de özellikle gitar repertuvarına katkıda bulunmuştur. Bu eser metni çalışmasında, yukarıda açıklanan alandaki sanatsal çalışmalara gitar repertuvarı açısından kısa bir şekilde değinilecek ardından da besteci Carlo Domeniconi' nin sanat görüşü ve solo gitar için bestelediği "Koyunbaba" eseri incelenecektir. Son bölümde ise kendi çalışmam olan "Tanburi Mustafa Çavuş"un Teması Üzerine Fantezi? isimli solo gitar parçasının kısa bir incelemesi ve notaları yer alacaktır. Anahtar Kelimeler; Modern, Müzik, Etnik, Gitar, Besteci.