Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBucak, Selen
dc.contributor.authorÇokoğullu, Kazım
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:46Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:46Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3119
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstract20. yüzyılda var olmuş sanat akımlarının çokluğu, müzik sanatı ile uğraşan ve bu konuda üretim yapan sanatçıları zorunlu olarak farklı olma çabasına sokmuştur. Armoni anlamında yapılan devrimsel gelişmeler bestecileri salt klasik ve modern armoni anlayışını sorgulamanın yanında daha farklı bir fikir ya da fikirler arayışına sürüklemiştir. Bu amaçla farklı etnik kültürlere ait müzikler incelenmiş ve bunlardan faydalanmanın yolları aranmıştır. İtalyan besteci Carlo Domeniconi (1947-...), farklı kültürlerin yerel müziklerini incelemiş ve bu etnik unsurları eserlerinde esin kaynağı ya da melodik malzeme olarak kullanmayı amaç edinmiş bir besteci olarak, çağdaş müziğe ve de özellikle gitar repertuvarına katkıda bulunmuştur. Bu eser metni çalışmasında, yukarıda açıklanan alandaki sanatsal çalışmalara gitar repertuvarı açısından kısa bir şekilde değinilecek ardından da besteci Carlo Domeniconi' nin sanat görüşü ve solo gitar için bestelediği "Koyunbaba" eseri incelenecektir. Son bölümde ise kendi çalışmam olan "Tanburi Mustafa Çavuş"un Teması Üzerine Fantezi? isimli solo gitar parçasının kısa bir incelemesi ve notaları yer alacaktır. Anahtar Kelimeler; Modern, Müzik, Etnik, Gitar, Besteci.en_US
dc.format.medium50 s. : nota ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectModernen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectEtniken_US
dc.subjectGitaren_US
dc.subjectBestecien_US
dc.titleÇağdaş gitar müziği bestecisi Carlo Domeniconi’nin “Koyunbaba” adlı eseri ve Kazım Çokoğullu’nun “Tanburi Mustafa Çavuş’un şarkısı üzerine fantezi” adlı çalışmasıen_US
dc.typeartThesisen_US
dcterms.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Piyano Programıen_US
dc.institutionauthorÇokoğullu, Kazımen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0059032en_US
dc.identifier.yrd7F667BD4-9A34-4E24-8FC7-B4F403E61A76en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster