Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorNemutlu, Mehmet S.
dc.contributor.authorSonakın, Ebru Mine
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:58Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:58Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3149
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractBu eser metninde, İlhan Usmanbaş'ın yaratıcılık süreci, müzik dili ve yapıtları ile 1956 tarihli Klarinet ve Piyano İçin Üç Sonatin'inin üzerinde durulmuştur. Bestecinin yapıtlarında kullandığı müzik malzemesi ve bu malzemenin zaman içinde geçirdiği değişikler de bu bağlamdaki karşılaştırmalar yardımıyla dolaylı olarak ortaya konacaktır. Çalışmamızda konu edilen Klarinet ve Piyano İçin Üç Sonatin, adlı yapıtını İlhan Usmanbaş, Paul Hindemith'in Traditional Harmony adlı kitabında yer alan ezgiler üzerine geliştirerek neo-klasik yapıda bestelemiştir. 1950'li yılların sonu, 60'ların başından itibarense besteci raslamsallık öğesinin yoğun olarak kullanıldığı yapıtlara yönelmiştir. İlhan Usmanbaş bestecilik serüvenin de pek çok sanatsal akımdan etkilenmiş, değişik müzik malzemeleri kullanarak birçok yapıt ortaya çıkarmış her zaman yüzünü yeniliklerden yana çevirmiştir. Usmanbaş'ın tüm yaratılarının ortak yönleri, ister neo-klasik akımın diliyle yazılmış olsunlar, ister 12-ton sistemini ya da raslamsallık öğelerini kullanmış olsunlar disiplinli ve titiz bir çalışmanın ürünü olmalarıdır. Çağdaş müziğimizin önemli temsilcilerinden olan Usmanbaş'ın klarinet için yazdığı diğer müziklerden kimilerine de değinerek, besteciyi tarihsel yol alışı içinde görmemiz ve müziklerini de bu süreci göz önünde bulundurarak yorumlamamızın doğru olacağı düşünülmüştür. Bu çalışmada, Klarinet ve Piyano İçin Üç Sonatin'in form analizi yorumculara yol göstermek üzere yapılmıştır. ANAHTAR KELİMELER: Çağdaş Müzik, İlhan Usmanbaş, Klarinet yapıtları, Neo-klasisizm, Raslamsallık.en_US
dc.format.mediumV, 98 y. : nota ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇağdaş Müziken_US
dc.subjectİlhan Usmanbaşen_US
dc.subjectKlarinet yapıtlarıen_US
dc.subjectNeo-klasisizmen_US
dc.subjectRaslamsallıken_US
dc.titleİlhan Usmanbaş’n klarinet ve piyano için üç sonatini (Üç Sonatin’in çalgı ve yazı teknikleri bakımından bestecinin diğer klarinet müzikleriyle ele alınması)en_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Üfleme ve Vurma Çalgılar Programıen_US
dc.institutionauthorSonakın, Ebru Mineen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0050724en_US
dc.identifier.yrd45929F10-3315-41FD-9EB0-DBAD5CB11C2Aen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster