Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorNemutlu, Mehmet
dc.contributor.authorSerdaroğlu, Emine Reyhan
dc.date.accessioned2022-06-20T20:38:25Z
dc.date.available2022-06-20T20:38:25Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3219
dc.descriptionTez (Doktora) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractBu doktora tezinin amacı Muzıka-yı Hümayun'un kurulmasından günümüze kadar olan dönemde Türkiye'de çoksesli klasik batı müziğinin kurumlaşmasını devlete bağlı kurumlar üzerinden incelemektir.Bu tez, giriş ve sonuç bölümleri dahil olmak üzere dört ana bölümden oluşmuştur. Giriş bölümünü izleyen ilk ana bölümde Muzıka-yı Hümayun'un kurulması ve gelişmesi irdelenmiştir. Muzıka-yı Hümayun'un durumu Padişahın istekleri ve Osmanlı İmparatorluğu'nun sosyal, politik ve ekonomik sorunları ile yakından ilişkili olduğu için, Muzıka-yı Hümayun'un gelişimi incelenirken o dönemin tarihi de ele alınmıştır. Bir sonraki ana bölümde, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulmasından günümüze kadar olan dönemde yer alan devlete bağlı müzik kurumları incelenmiştir. Bu kurumların kendi özerk yönetimleri olduğu için oluşum ve gelişim aşamaları tarihsel olaylardan bağımsız olarak ele alınmıştır. Atatürk tarafından başlatılan kültür devrimi çerçevesinde müzik okulları, icra grupları ve yayın organları gibi devlete bağlı yeni müzik kurumları oluşturulmuştur. Bu kurumların günümüzdeki sayıları ve genel durumları hakkında detaylı bilgi tezin bu bölümünde ve ilgili eklerde verilmiştir. Bu araştırma sonucunda günümüze kadar Türkiye'de çoksesli klasik batı müziğinin kurumlaşma evrelerinin üç aşamada gerçekleştiği gösterilmiştir. Ayrıca, ileride yapılacak kapsamlı çalışmalar için bir temel bilgi kaynağı ve veri tabanı oluşturulmuştur.en_US
dc.format.mediumVI, 222 y. : fot., tbl. ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMuzıka-yı Hümayun’un kurulmasından günümüze Türkiye’de çoksesli klasik batı müziğinin kurumlaşmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzikoloji Anabilim Dalı Genel Müzikoloji Programıen_US
dc.institutionauthorSerdaroğlu, Emine Reyhanen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0048525en_US
dc.identifier.yrd3D2E0562-A0CA-447B-AD19-76BAC4204D98en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster