Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Gülçin
dc.contributor.authorDikmen, Benal
dc.date.accessioned2022-06-20T20:38:44Z
dc.date.available2022-06-20T20:38:44Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3270
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractYerler artan bir biçimde, tüketim merkezleri olarak yeniden yapılandırılmaktadır. İnsanların bir yere ilişkin anlamlı buldukları neredeyse her şey, zaman içinde, özellikle görsel açıdan tüketilmektedir. Turizm endüstrisinin gelişmesiyle birlikte ortaya çıkan görsel algılamanın yeni biçimleriyle, turist bakışının gelişmesi arasında bağlar bulunduğu ve fotoğrafın bu süreçlerde önemli rol oynadığı ileri sürülmektedir.`Görme'nin salt `bakmak'tan farkı, kavrama ve anlama niteliklerine vurgu yapmak için kullanılmasıdır. Oysa fotoğraf makinesi bakmakla görmek arasındaki ayrımı bulandırır, görüneni anlama çabasını gereksiz kılar. Yirminci yüzyılın sonlarındaki tüketim olgusuna, yalnızca ekonomik bir süreç olarak değil, sosyal ve kültürel bir süreç olarak da bakmak mümkündür. Günümüzde imaj üretiminin ulaştığı yoğunluk, gündelik yaşamın estetikleştirildiği, yeni topluma, simülasyon dünyasına taşımıştır. Modern kentin kamusal alanlarında karşılaşılan durumları kavramaya yönelik çabanın kaynağı, Baudelaire'ın `flâneur'üdür. Fransızca'da "avare gezinen" anlamını taşıyan sözcük, Benjamin'de temel kavram niteliğindedir. Baudelaire'ın gözlemini yorumlayan Benjamin `flâneur'ü modern kentin sembolik figürü haline getirmiştir. Bauman ise, bu kavramı günümüzdeki tüketim merkezlerini gezen insanları yorumlamak üzere kullanmıştır. Günümüzde yeni ulaşım ve iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle insanlar çok kısa sürelerde, uzak mesafelere ulaşabilmektedirler. Bunun sonucunda, toplumsal hareketlerin, bilginin, imgelerin vb. giderek artan biçimde uluslar arası akışı sağlanmaktadır. Ne var ki kültürlerarası ilişkilerin çok yoğunlaştığı günümüzde dahi, bazı kalıp yargılar kırılamamıştır. Özellikle, oryantalist bakış açısının, bugün de kültürün ve sanatın pazarlanmasında kullanıldığını gözlemlemekteyiz. Sanatçılar, bugün önceki dönemlerden daha fazla dolaşmakta ve diğer insanlarla yoğun bir iletişim kurmaktadırlar. Bugün sanatçılar Modernizmin savunduğu gibi bireyselleşmenin değil, sosyalleşmenin peşinde koşuyorlar. Bu anlamda sanatın sunduğu fırsat, insanları bir araya getirmesine,`öteki'yle ilişkinin barındığı olanakları irdeleyen, kolektif ve katılımcı projelere açık olmasında yatmaktadır. ANAHTAR KELİMELER: Sanatçı, Estetik, Bakış, Gezgin, Tüketim.en_US
dc.format.mediumV, 107 y. : kimi rnk. res. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanatçıen_US
dc.subjectEstetiken_US
dc.subjectBakışen_US
dc.subjectGezginen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.titleEstetik ölçüt ile yapılandırılmış gezgin bakışa yeniden bakışen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programıen_US
dc.institutionauthorDikmen, Benalen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0051196en_US
dc.identifier.yrd0CC71779-1F8B-4FA0-B6E4-23343BDB53CDen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster