Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Resim sanatında 19. yüzyılın sonundan günümüze portre
dc.contributor.advisor | Ayan, Aydın | |
dc.contributor.author | Partanaz, Pınar | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:42:18Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:42:18Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3322 | |
dc.description | Tez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Tür Resmi olarak Portre Avrupa'da 16. Yüzyılın ilk yarısında kısa bir süre içinde büyük gelişme göstermiştir. Bu çalışmada öncelikle portrenin tanımına ve buna ek olarak portre ve otoporteye genel olarak değinilmiş, ardından İzlenimcilik'e kadar portrenin tarihi ele alınmıştır. Ardından 20.yy başı itibariyle portre dönemler ve ekoller bağlamında geçirdiği değişimler çerçevesinde görsel ve düşünsel açıdan irdelenmiştir. 20. yüzyıl boyunca portre, farklı sanatçılar ve akımlar çerçevesinde farklı bağlamlarda ele alınmış, ayrıca yüzyılın avandgardları ve non figüratifleri tarafından reddediliş nedenlerine değinilmiştir. Yine bu dönem içinde belirli akımlara bağlanamayacak figüratif resim devam etmiş, kendi yolunu belirlemiştir. Bu anlamda geniş bir alana yayılan ve çeşitlenen portrenin çağdaş dünya sanatı içindeki yeri araştırılmıştır. Ardından Türk Resim Sanatı'nda portrenin yeri araştırılmış, Şeker Ahmet Paşa'nın bir otoportre örneğinden başlayarak, günümüze gelinmiştir. Metnin son bölümünde ise Pınar Partanaz'ın resimlerinin düşünsel ve görsel kaynakları, portrelerin irdeleniş şekli ile ilişkilendirilerek çalışma tamamlanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Resim sanatında 19. yüzyılın sonundan günümüze portre | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Partanaz, Pınar | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0046438 | en_US |
dc.identifier.yrd | A0D18C2F-B624-460B-955C-306A7473EB05 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sosyal Bilimler Enstitüsü [1795]
Institute of Social Sciences