Özet
Bu çalışmada, mobil ortamlarda kullanılan Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerin (KAÇD) kullanılabilirliği değerlendirilmiş ve bu ortamlar için kullanılabilirliği arttırmak için önerilerde bulunulmuştur. Çalışmanın kapsamı, yaygın olarak kullanılan KAÇD'leri ele almak ve bu sistemleri cinsiyet, yaş, teknolojik okur-yazarlık ve çevrimiçi ders deneyimi değişkenlerine göre mobil ortamlarda kullanılabilirliğini değerlendirmektir. Araştırma kapsamında CSUQ anketinin Türkçe'ye çevrilmesi ile hazırlanmış ölçek kullanıcılara yöneltilmiştir. Veriler SPSS 20 programı ile işlenmiştir. Elde edilen verilere göre, değerlendirilen sistemler arasında kullanılabilirlik, sistem yararlılığı, bilgi kalitesi ve arayüz kalitesi açısından anlamlı bir fark vardır. Ayrıca sadece yaş değişkeni; kullanılabilirlik, sistem yararlılığı ve bilgi kalitesi değişkenlerinin sistemler arasında farklılık göstermesinde rol oynamaktadır
In this study, Massive Open Online Courses (MOOC) used in mobile platforms were evaluated, and attention was drawn to actions that are necessary to improve the usability of these platforms. The scope of this study is to handle the widely used systems, and to evaluate usability of these systems according to gender, age, technological literacy and online course background variables. In this study, a survey which was prepared by translating CSUQ into Turkish was addressed to users. The survey data was processed with SPSS 20 program. According to the findings, there was a significant difference among systems in terms of system usability, system usefulness, information quality and interface quality. Moreover, only age variable has a significant effect in the differences among systems in terms of system usability, system usefulness and information quality