Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞimşek, Esra İşgör
dc.contributor.authorTuran, Bülent Onur
dc.date.accessioned2022-06-08T18:33:00Z
dc.date.available2022-06-08T18:33:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVNE1EazJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/344
dc.description.abstractBu çalışmada, mobil ortamlarda kullanılan Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerin (KAÇD) kullanılabilirliği değerlendirilmiş ve bu ortamlar için kullanılabilirliği arttırmak için önerilerde bulunulmuştur. Çalışmanın kapsamı, yaygın olarak kullanılan KAÇD'leri ele almak ve bu sistemleri cinsiyet, yaş, teknolojik okur-yazarlık ve çevrimiçi ders deneyimi değişkenlerine göre mobil ortamlarda kullanılabilirliğini değerlendirmektir. Araştırma kapsamında CSUQ anketinin Türkçe'ye çevrilmesi ile hazırlanmış ölçek kullanıcılara yöneltilmiştir. Veriler SPSS 20 programı ile işlenmiştir. Elde edilen verilere göre, değerlendirilen sistemler arasında kullanılabilirlik, sistem yararlılığı, bilgi kalitesi ve arayüz kalitesi açısından anlamlı bir fark vardır. Ayrıca sadece yaş değişkeni; kullanılabilirlik, sistem yararlılığı ve bilgi kalitesi değişkenlerinin sistemler arasında farklılık göstermesinde rol oynamaktadıren_US
dc.description.abstractIn this study, Massive Open Online Courses (MOOC) used in mobile platforms were evaluated, and attention was drawn to actions that are necessary to improve the usability of these platforms. The scope of this study is to handle the widely used systems, and to evaluate usability of these systems according to gender, age, technological literacy and online course background variables. In this study, a survey which was prepared by translating CSUQ into Turkish was addressed to users. The survey data was processed with SPSS 20 program. According to the findings, there was a significant difference among systems in terms of system usability, system usefulness, information quality and interface quality. Moreover, only age variable has a significant effect in the differences among systems in terms of system usability, system usefulness and information qualityen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Bilimlerien_US
dc.subjectBilgi Sistemlerien_US
dc.titleMobil Ortamlarda Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerin (KAÇD) Kullanılabilirliğinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of Massive Open Online Courses (MOOC) Usability in Mobile Platformsen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage595en_US
dc.identifier.endpage608en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTWpVNE1EazJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster