Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGermaner, Semra
dc.contributor.authorYılmaz, Nazende Öztürk
dc.date.accessioned2022-06-20T20:42:43Z
dc.date.available2022-06-20T20:42:43Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3448
dc.descriptionTez (Doktora) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstract19.Yüzyıl İstanbul hayatında bir değişim sürecidir. Batıyı model alma hareketi bu devirde yoğunlaşmış, bir takım değerlerimiz kaybolurken, yeni bir kültür anlayışı İstanbul hayatına yerleşmiştir. Fakat İstanbul konum itibariyle de doğu ile batının arasında bulunduğundan, yeni üslup tamamen aslına uygun gelişmeyip, kentin kültür ortamına uyum sağlayarak yeni bir şekil almıştır. İstanbul'un sosyal yapısındaki çeşitlilik herhangi bir Avrupa kentiyle kıyaslanmayacak niteliktedir ve saraydan gelen destek sanatın çizdiği yönde önemli derecede etkilidir. İlk değişim II.Mahmut'un yaptığı askeri reformların bir uzantısı olan askeri müzikte gerçekleşmiştir. Çok sesli müzik kültürü saray içinde gelişmeye başlamış, buradan toplumun diğer katmanlarına geçmiştir. Diğer yandan İstanbul'un batıya bakan yüzü olan Pera bölgesinde opera ve diğer müzikli gösteriler başlamıştır. Buna bağlı müzik icra edilen çeşitli mekân türleri ortaya çıkmaktadır. İlk tiyatro binaları inşa edilmeye başlanır. Değişen ihtiyaca göre yapılar da gelişmektedir. Tiyatrolar saray tarafından desteklenir. Pera bölgesinde 19.yüzyılda başlayan bir diğer etkinlik ise balolardır. Bunlardan sefarethane salonlarında gerçekleşen bazıları resmi nitelik taşımaktadır. Bu etkinliklere Osmanlı Sultanı ya da yabancı devlet adamları iştirak etmektedirler. Gerek bandolarda, gerek tiyatrolarda Avrupa'nın yakından takip edildiği görülmektedir. Dışardan gelen gösteri kumpanyaları ve ünlü müzisyenler İstanbul'a uğramayı tercih etmektedirler. Sarayda eskiden var olan Türk Müziği'ne, batı müziği eğitimi de ilave olmuştur. Hanedan soyundan pek çok müzisyen yetişmiştir. Ülkedeki sanat faaliyetleri ve sanatçılar da saray tarafından daima destek görmüştür. Gerek müziğin icra edildiği mekânlarda, gerek müzik formlarında, geleneksel üslupla batı tarzını sentezleyen örnekler ortaya çıkmıştır. 19.yüzyılda görülen bu ortam, Cumhuriyet sonrası gerçekleşecek gelişmelerin sosyal hayata yansıyan temelini oluşturmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject19.Yüzyılen_US
dc.subjectİstanbulen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectMekânen_US
dc.subjectBatılılaşmaen_US
dc.title19. yüzyıl İstanbul kültür ortamında müzik ve mekanen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Tarihi Anabilim Dalı Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat Programıen_US
dc.institutionauthorYılmaz, Nazende Öztürken_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yrd3F001CDB-1763-495F-AE28-13FDB982A24Fen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster