Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHasdemir, İlhan
dc.contributor.authorÇelikkol, Emre
dc.date.accessioned2022-06-20T20:43:14Z
dc.date.available2022-06-20T20:43:14Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3552
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik Tezi) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.en_US
dc.descriptionKaynakça (sayfa : 101-104) içerir.en_US
dc.description.abstractÖnceleri obje ve süs eşyası üretiminden başka kullanım alanı bulunmayan camın bir mimari yapı malzemesi olarak kullanılması ilk olarak MS.1.yy'da gerçekleşmiştir. Romalı cam ustalarının önce cam üfleme tekniğini bulması sonrasında ise şeffaf cam üretimini gerçekleştirmeleri sayesinde mimari amaçlarla da kullanıma başlanmıştır. Önceleri binalarda sadece gözetleme deliği veya hava sirkülasyonu amacıyla açılan ufak ve kaba deliklerden, büyük ve görkemli pencere açıklıklarına geçilmiştir. Üretilen pencere boyutları, renkleri ve kalitesi ile pencere açıklıklarının ebatları birbirlerine paralel olarak gelişmiş, Gotik Dönem mimarisi ile de doruk noktasına çıkmıştır. Cam malzemenin mimaride kullanımının bir sonraki önemli sıçraması ise İngiltere'de başlayan Sanayi Devrimiyle birlikte olmuştur. Özellikle mimaride dökme demir profillerin kullanılmaya başlanması ve üretilen camların kalitesinde ve ebatlarında ki artış ile birlikte yeni bir mimari yaklaşım ortaya çıkmıştır. Bir sonraki önemli adım ise günümüzde halen kullanılmakta olan ve ilk olarak 1956 yılında kullanılmaya başlanan "Float Yöntemidir". Mimari anlamda kullanılabilen ahşap, beton, metal, vb. gibi materyallerin aksine cam, ışık geçirebilme özelliğine sahiptir. Işık geçirgenliği sayesinde mimariyi görünür kılar, iç ve dış mekanları görsel olarak birbirine bağlar. Cam malzemenin bir diğer önemli özelliği de "renk"tir. Malzeme olarak sahip olduğu renk skalası diğer tüm materyallere göre sınırsız sayılabilecek düzeydedir. Işık geçirgenliği ve rengin birlikte kullanılabilmesi sayesinde mimaride oran, orantı, form gibi özellikler belirginleşir, istenilen atmosfer yaratılabilir, mekana değer katılır. 1960ların ortasında Amerika'da başlayan "stüdyo camcılığı" hareketinin gelişimi ile önce Amerika ve sonrasında da özellikle İngiltere'de sanatsal cam uygulamaları mimaride de görülmeye başlanmış, 80'li yıllar ile beraber bu anlayış tüm dünyaya giderek artan bir hızla yayılmıştır. ANAHTAR KELİMELER: Mimari Sanatsal Cam, Işık ve Renk, Sanatsal Cam Teknikleri.en_US
dc.format.mediumXVII, 106 yaprak : renkli resim ; 29 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCam El Sanatıen_US
dc.subjectCam sanatı -- Tezleren_US
dc.subjectSanatsal Camen_US
dc.subjectMimari sanatsal camen_US
dc.subjectIşık ve renken_US
dc.subjectSanatsal Cam Tekniklerien_US
dc.titleSanatsal cam uygulamaların çağdaş mimarideki yerien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Seramik ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı Seramik Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorÇelikkol, Emreen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0067063en_US
dc.identifier.yrd931405E2-7D48-4B80-9F62-9EA6A97D7329en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster