Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorIşık, İ. Emre
dc.contributor.authorYücel, B. Volkan
dc.date.accessioned2022-06-20T20:43:38Z
dc.date.available2022-06-20T20:43:38Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3615
dc.descriptionTez (Doktora) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstract2000’lerde Erkekliğin Kamera-Politik İnşası: ‘Kurgusal Suç Kahramanlığı Sentezi, Kimlik ve Söylemi’ adlı bu tez çalışması, dizi ve film suç metinlerindeki kurtarıcı karakterlerin kimlik temsili olanaklarına işaret etmek amacıyla hazırlanmıştır. Türk dizi ve filmleri üzerine metin okuması yapan çalışma, metinlerdeki cinsi, politik ve görsel söylemi ve söylemin yapılaşma biçimini; karakter kimlik ve aksiyonu, tema ve diyalog bağlamında incelemektedir. Dizi ve filmlerdeki suç metinlerinin anlamlandırma sürecini ve suç Kahramanı’nın erkekleşme edimini analiz için, Mitolojik Çalışmalar geleneği, C. Vogler’in ‘Kahraman’ın Yolcuğu’ modeli ve Erkeklik Kuramları kullanılmıştır. 2000’lerin tüm popüler suç Kahramanlığı melo/dramalarından (‘Deli Yürek’ dizi ve filmi, ‘Kurtlar Vadisi’ dizileri ve filmleri, ‘Sıla’ dizisi, ‘Sessiz Fırtına’ dizisi, ‘Adanalı’ dizisi, ‘Aynadaki Düşman: Teşkilat’ dizisi, ‘Ezel’ dizisi ve ‘Kabadayı’ ve ‘Son Osmanlı: Yandım Ali’ filmlerinden) hareketle, yerli suç metinlerinde kurtarıcı erkeğin rolü, erkeklik temsiliyeti, potansiyeli ve niteliğini analiz eden çalışma, birbirini dönüştüren ve aşan kültür-politika, özne-söylem ve suçlu-Kahraman ilişkisini yeniden okumayı amaçlamıştır. Böyle bir yeniden okumayla 2000’lerdeki toplumsal ortam ve siyasi zeminde şekillenen koruyucu öznenin inşa süreci ve yıllar içindeki eğilimleri, suç metinleri aracılığıyla ortaya konmaktadır. Türk suçkurgu metinlerinde yeniden üretilen mitolojik Kahramanlık süreci, yerel karakter özellikleri etkisiyle yeniden biçimlenir ve Türk toplumuna has kodlar ve anlatı geleneği içinde konjonktürel olarak yeniden üretilir. Çalışma incelediği metinlerindeki (Kahraman’ın Yolculuğu aksiyonunun tekrarı ve yerel olarak yeniden üretimi farkları bütününde) ana karakterlerin suç Kahramanları olduğunu varsayar. A AHTAR KELİMELER: Erkeklik, Milliyetçilik, Kahraman, Mitoloji, Öykü, Yolculuk, Türk Sineması, Popüler Suç Film ve Dizilerien_US
dc.format.mediumXII, 355 y. : res., tbl. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title2000’lerde erkekliğin kamera-politik inşası (film ve dizilerde suç kahramanlığı sentezi, kimlik ve söylemi)en_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı Genel Sosyoloji ve Metodoloji Doktora Programıen_US
dc.institutionauthorYücel, B. Volkanen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0059053en_US
dc.identifier.yrdF1A6439A-0775-48D3-B224-91EF9217A77Aen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster