Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkay, Ali
dc.contributor.authorPolat, Nusret
dc.date.accessioned2022-06-20T20:43:44Z
dc.date.available2022-06-20T20:43:44Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3629
dc.descriptionTez (Doktora) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractÇalışmamızın amacı, modern dünyanın bugün uzlaşımsal olarak en iyi yönetim biçimi olarak kabul ettiği demokrasiyi, felsefe içinde güçlü bir geleneğe sahip olan etik yaşamın peşinde bir kavramsallaştırma olan “iyi yaşam” açısından ele almaktır. İyi yaşam bizim açımızdan tek bir kişinin veya tek bir zümrenin iyi yaşamı fikrinden çok herkesin iyi yaşamıdır. Aristoteles’den kaynaklanan kavram (iyi yaşam) belli sayıda iyi insanın yaşamını iyi yaşam olarak tanımlar, oysa ki biz modernler için iyi yaşam bütün etik konsepsiyonların yanına en temel katman olarak herkesin yaşamda kalmasını, normal şartlarda yaşamasını içeren bir boyutu göz ardı edemez. İyi yaşam eğer etik bir yaşamsa, ki öyledir filozoflar için, ötekinin şiddet ve baskıya maruz kaldığı bir dünyada kısıtlı sayıda insanın bu deneyimi yaşaması kabul edilemez. Dolayısıyla demokrasi kavramı merkezi önemdedir. Ancak sınırları yeryüzünün sınırları ile örtüşen, kimsenin dışarıda kalmadığı, herkesin evrensel misafirperverlik hakkından nasibini aldığı bir demokrasi içinde bir iyi yaşamdan bahsedilebilir. Öte yandan iyi yaşam etik olduğu kadar estetik bir boyutu da içerir. Buna göre, bir arzu varlığı olarak insanın arzuyu hazza dönüştürme deneyimi iyi yaşam açısından temel önemdedir. Çalışmanın birinci bölümü demokrasi, egemenlik ve hukuk yapılarına iyi yaşam açısından yaklaşırken, ikinci bölümde iyi yaşam kavramının Yunanlı kökleri ve etiko-estetik boyutu ele alınmaktadır. Çalışma büyük bir literatürün taranmasını gerektirmekle birlikte, amaca uygun sınırlandırılmış bir literatür taraması yapılarak çapraz okumalar ile her iki kavram tarihsellikleri ve güncellikleriyle ele alınmaya çalışılmıştır. ANAHTAR KELİMELER: İyi Yaşam, Demokrasi, Öteki, Egemenlik, Sorumluluken_US
dc.format.mediumIV, 237 y. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİyi Yaşamen_US
dc.subjectDemokrasien_US
dc.subjectÖtekien_US
dc.subjectEgemenliken_US
dc.subjectSorumluluken_US
dc.titleAntik ve modern düşüncede iyi yaşam ve demokrasien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı Genel Sosyoloji ve Metodoloji Programıen_US
dc.institutionauthorPolat, Nusreten_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0049512en_US
dc.identifier.yrd6D6A1E8E-7264-4A19-A809-6F94DB096D4Den_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster