Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKara, Abdulvahap
dc.contributor.authorBuldum, Nalan
dc.date.accessioned2022-06-20T20:44:33Z
dc.date.available2022-06-20T20:44:33Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3734
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012.en_US
dc.description.abstractTüm teknolojik yeniliklere rağmen Türk eğitim sistemi içerisinde ders kitapları hala en önemli eğitim gereci olma özelliğini korumaktadır. Eğitim programlarının hedefleri doğrultusunda hazırlanır, içerikleri ona göre belirlenir. Tarih öğretiminin, istediği siyasal bilinci vermede ne kadar önemli olduğunun farkında olan siyasal iktidarlar, çoğu zaman tarih ders kitaplarının içeriklerini kendi politikalarına göre belirlemişlerdir. Ancak hükümetlerin, tarih eğitimi konusunda tek kaygılarının `'gelecek kuşaklara bizim anlayışımızı işleyelim'' olması bu kitapların pedagojik açıdan zayıf kalmasına yol açmıştır.1940'dan 1990'a kadar sınırlandırabileceğimiz bu süreçte ders kitaplarının şu açılardan ihmal edildiğini görüyoruz.-Görsel açıdan zayıflık-Öğrenciyi sorgulamaya araştırmaya sevk etmeyen adeta ezberci ezberci eğitimin sembolü haline gelmiş olmaları-Dilde kullandığı üslupla çağdaş değerlerden uzak oluşu-Öğrenciye ihtiyacı olduğundan çok bilgi yüklemeye çalışması-Olaylara sadece dar bir perspektifle yaklaşıp evrenselliği yakalayamaması-Tarihi konuları sadece savaşlar, zaferler ve yenilgiler boyutuyla işleyip sosyal ekonomik ve kültürel konuları görmezden gelmesi-Ötekileştirmeyi çok sık yapması, hoşgörüden uzak kalması-II. Dünya savaşı ile sınırlanan bir müfredat gereği günümüzdeki yurt ve dünya meselelerini anlamlandıramayan kuşakların yetişmesine yol açmak şeklinde sıralanabilir.Ders kitaplarımızda özellikle 1990 sonrası başlayıp 2000'lerde belirginleşen ümit verici bir değişim görülmektedir. Kredili sistemle beraber sosyal, kültürel ve ekonomik konular ağırlık kazanmış, Lise eğitiminin dört yıla çıkmasından sonra lise 3 tarih derslerinin müfredatını başlı başına kültür tarihi konuları oluşturmuştur.2006 basımı Tarih 9 ders kitapları ile beraber görsel zenginlik açısından oldukça zengin çok renkli bulmaca şeklinde sorularla öğrencinin ne öğrendiği ölçmeyi zevkli hale getiren kitaplar dönemi başlamıştır. 2008'de uygulamaya geçen Lise 4 Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi ders kitabıyla tarih konuları 2010'lara kadar uzanmış, Türk gencinin 20.yüzyılın en önemli olaylarını öğrenmeden mezun olmasının önüne geçilmiştir. Ders kitaplarındaki bu olumlu değişim, ezberlemek yerine araştıran, direk kabul etmek yerine sorgulayan, özgür düşünebilen, hoşgörülü kuşakların yetişmesine yardımcı olacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title1940-2010 yılları arasında lise tarih ders kitaplarının şekil ve içerik açısından incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Anabilim Dalı Genel Türk Tarihi Programıen_US
dc.institutionauthorBuldum, Nalanen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yrdBF06E95D-CC73-41A6-A6F3-596FE75D9482en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster