Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Servet-i Fünun hikâyecisi olarak Hüseyin Câhid Yalçın
dc.contributor.advisor | İnci, Handan | |
dc.contributor.author | Şahin, Özge | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:47:04Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:47:04Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3908 | |
dc.description | Tez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009. | en_US |
dc.description.abstract | Hüseyin Câhid (1875-1957) Servet-i Fünûn dönemi (1896-1901) hikâye yazarıdır. Bu dönemde yazdığı hikâye, mensur şiir ve edebî fıkralarıyla Servet-i Fünûn edebiyatına uygun örnekler vermiş, ancak Hâlid Ziya ve Mehmed Rauf kadar ilgi görmemiştir.Hüseyin Câhid'in, Servet-i Fünûn döneminde yazdığı hikâyeleri Hayat-ı Muhayyel (1899) ve Hayat-ı Hakikiye Sahneleri (1909) adıyla yayımlanmıştır. Bu hikâyelerde Servet-i Fünûn edebiyatının ortak temaları olan ?hayal-hakikat çatışması?, ?aşk?, ?tabiat?, ?intihar ve ölüm?, ?merhamet? dönemin dil ve üslûb anlayışına sâdık kalınarak kaleme alınmıştır.Edebiyat dünyasına ilk adımını Nâdide (1891) adlı romanıyla atan Hüseyin Câhid, gençlik hevesi olarak saydığı bu romanın ardından, ustalık dönemi eseri kabul edilen ikinci romanı Hayal İçinde (1901) ile daha başarılı bulunur. Servet-i Fünûn topluluğu dağıldıktan sonra, edebî eserler vermekle birlikte yazı faaliyetini daha çok çeviri ve politika ekseninde tutan Hüseyin Câhid, edebiyatçı kimliğini geri plana atmıştır. Fransa'nın Menton şehrindeki izlenimlerini anlattığı Niçin Aldatırlarmış? (1922) adlı üçüncü hikâye kitabı ise Servet-i Fünûn hikâye anlayışından uzaktır.Tezin amacı, Hüseyin Câhid'in Servet-i Fünûn hikâyecisi yönünü ortaya çıkarmaktır. Bu kapsamda, Hüseyin Câhid'in Servet-i Fünûn dönemindeki hikâyeleri Latin harflerine aktarılmış ve bu hikâyeler Tevfik Fikret, Cenab Şahabeddin, Hâlid Ziya ve Mehmed Rauf'un eserleriyle karşılaştırılarak pek çok benzerlik tespit edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Hüseyin Câhid Yalçın | en_US |
dc.subject | Servet-i Fünûn | en_US |
dc.subject | hikâye | en_US |
dc.title | Servet-i Fünun hikâyecisi olarak Hüseyin Câhid Yalçın | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı Yeni Türk Edebiyatı Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Şahin, Özge | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0050730 | en_US |
dc.identifier.yrd | 5D83850C-49AF-419F-979B-F7C5FEE40428 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sosyal Bilimler Enstitüsü [1783]
Institute of Social Sciences