Abstract
Bu çalışmada Wim Wenders sineması, içinde oluştuğu dönemin tarihsel, politik, kültürel etkenleri ışığında ele alınmıştır. Sinematografisinde önemli bir yer tutan yol filmleri road movies) ve yolculuk temaları Wenders’in ilk filmlerinden günümüze kadar gelmiştir. Yönetmenin bu yaklaşımını ikonografisinden mizansene, karakterlerinden olay örgüsünün gelişimine kadar, filmlerinin biçimsel ve içeriksel yapısında gözlemlemek mümkündür. Bu bağlamda Wim Wenders sinemasını, ‘zamanın akışında’ ya da boşlukta, rock müzik eşliğinde gezinen; topluma yabancılaşmış, arayış içindeki karakterlerin/yolcuların duyarsızlık, iletişimsizlik ve Amerikan kültürü etkisindeki yollarda/mekanlarda geçen sonu belirsiz hikayelerine ait hüzünlü duygu resimleri olarak özetleyebiliriz.
In this study Wim Wenders movie has been examined under the light of historical facts together with political and cultural factors of that time. Road movies and traveling plots which take an important place in the cinematography of Wenders have come until today. It is also possible to observe the director's approach towards the films from the iconography to the scenes, together with characters and development of story line in terms of figural and contextual structure of his films. In that regard we can summarize WimWenders movie as gloomy emotional pictures of ambigious road stories of alienated and undetermined characters/travellers, idling with rock music in the course of time in stolidty and miscommunication with the influence of the American culture