Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBugay, Bengi
dc.contributor.authorDönmez, Fatma Öztürk
dc.date.accessioned2022-06-20T20:57:24Z
dc.date.available2022-06-20T20:57:24Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/4874
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans)--Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractÇağdaş Türk Tiyatrosunun son 50 yılını incelediğimizde batılı anlamda bir tiyatro anlayışı olarak geliştiğini görmekteyiz. Tanzimat Dönemine kadar (1839-1876) Geleneksel Türk Tiyatrosu; Köy Seyirlik Oyunları ve Halk Tiyatrosu olarak ikiye ayrılmış, Tanzimat döneminde ise tiyatroya batı etkisinin yansımasıyla yerini konulu oyunlara bırakmıştır 1 839-1 876 döneminde, kültürel bakımdan tamamen batının etkisi altına girilmiş, dönemin önemli yazarları ve saray halkı batılılaşma olgusunu benimsemişlerdir. Sarayın bu tutumunun önemli yazarlar ve tiyatro adamları tarafından benimsenmesi Türk Halkının batı etkisine çok çabuk girmesini sağlamıştır. 1923 Cumhuriyet Döneminde çağdaşlık yolunda yapılan pek çok yenilik, tiyatroda da kendini göstermiş, böylece Türk Tiyatrosu gelişerek en verimli dönemlerini yaşamıştır. Geleneksel Türk Tiyatrosunun ise bugün hala pek çok oyunda izlerine rastlamaktayız. 1960'tan itibaren Geleneksel tiyatronun biçimleri köy konulu oyunlarda varlığını sürdürmüştür. Bu oyunlar farklı anlayışta sahneleme teknikleri ile birleştirilerek, köy konulu oyunların sahneleme biçimlerinde yeni arayışlara gidilmiştir. Bu yeni sahneleme biçimleri içerisinde Anadolu giysileri de yeni bir öz ve biçim yaratmak adına, geleneksel formların yoğunluğundan kurtarılarak, naif ve çağdaş biçimlerde yorumlanarak sahnelenmektedir. Dolayısıyla Geleneksel Türk Tiyatrosunun bugünkü Türk Tiyatrosuna ışık tuttuğunu söyleyebiliriz.en_US
dc.format.medium2 cilt <1. cilt [10], 56 sayfa, [6], 41 sayfa> : fotoğraf, resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürk tiyatrosu
dc.subjectKostüm tasarımı
dc.subjectGiysiler
dc.subjectTiyatro
dc.subjectTasarım
dc.titleCumhuriyet Dönemi Türk Tiyatrosunda geleneksel Anadolu giysilerinin yorumlamaları ve Murathan Mungan'ın Mahmud ile Yezida oyununun kostümlerinin tasarlanmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sahne Dekorları ve Kostümü Anasanat Dalı Dekor ve Kostüm Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorDönmez, Fatma Öztürken_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0045762en_US
dc.identifier.yrd537A9515-F544-4788-B643-8A44A2465E3Cen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster