Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Bilimkurgu sinemasında siberpunk mekanların teknolojik gelişmeler sonucu değişimi ve gelecek tasarım anlayışı üzerine analizi
dc.contributor.advisor | Doç. Dr. İsmail Emre Kavut | |
dc.contributor.author | Kürkçü, Nurullah | |
dc.date.accessioned | 2023-08-24T09:17:19Z | |
dc.date.available | 2023-08-24T09:17:19Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/5359 | |
dc.description.abstract | Bilim kurgu sineması, sinema tarihinin başladığı süreden bu yana hep var olmuş ve insanların ilgisini her zaman çekmeyi başarmıştır. İnsanlar sinemadan o kadar fazla etkilenmektedir ki, filmlerde kullanılan mekân tasarımları insanlar üzerinde beğeni oluşturmakla birlikte insanların zevklerini ve isteklerini yönlendirmektedir. Teknolojik gelişmelerin sinema ve mekân üzerindeki etkisi sürekli artmaktadır. Gelişen yeni teknolojiler, sanatçının hayal gücüne daha da yaklaşmaktadır. Teknoloji, farklı disiplinler arasında bağlantı kurmakla birlikte, kendi alanlarındaki gelişmeyi de oldukça etkilemektedir. Etkilenen bu alanların sinemadaki yansımaları farklı türlerin konusu olmaktadır. İnsanlık gelişen teknoloji ile yeni alanlar keşfetmekte ve toplumun sosyal yapısı bu değişikliklerden etkilenmektedir. Savaşlar, ekonomik buhranlar ve yeni buluşlar bilimkurgu sinemasında sürekli yeni bir tür oluşturmaktadır. Bilimsel gelişmelerle birlikte iletişim çağına geçen yeni dünya düzeni, bilimkurgu sinemasında Siberpunk türünde karşılık bulmuştur. Dönemin teknolojik gelişmelerinden etkilenen bu tür, gelecekle ilgili tasvirler yapmaktadır. Geleceğin yaşam şekli ve teknolojisi her zaman merak konusu olmakla birlikte, birçok Siberpunk bilim kurgu filmi gelecek tasarım anlayışı üzerine tahmin yapmaktadır. Bu tez çalışması Siberpunk türü için önemli olan "Blade Runner", "Matrix" ve "Tron" filmleri üzerinden, geçmiş Siberpunk film mekân tasarımlarının gelecek öngörüsünün, günümüz mekân tasarımlarında ne kadar tutarlı bir karşılık bulduğu incelenmektedir. Günümüz mekân tasarımlarının ise teknolojik gelişmeler sonucu ne kadar değişikliğe uğradığı ve değişime uğrayan bu mekân tasarımlarının, gelecek öngörüsü üzerine analizi yapılmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilim Kurgu | en_US |
dc.subject | Bilim Kurgu sineması | en_US |
dc.subject | Film mekanları | en_US |
dc.subject | Mekân (Mimarlık) | en_US |
dc.subject | Siberpunk | en_US |
dc.subject | Teknoloji | en_US |
dc.subject | İç mimarlık | en_US |
dc.subject | Mimari tasarım | en_US |
dc.subject | Matrix | en_US |
dc.subject | Tron | en_US |
dc.subject | Blade Runner | en_US |
dc.title | Bilimkurgu sinemasında siberpunk mekanların teknolojik gelişmeler sonucu değişimi ve gelecek tasarım anlayışı üzerine analizi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Fen Bilimleri Enstitüsü [1667]
Institute of Science