Özet
Bu çalışma auteur yönetmen olarak Wes Anderson'un bu zamana kadar ortaya koyduğu filmlerin analitik bir incelemesini içerir. Terminolojik açıdan incelendiğinde filmi meydana getiren en önemli unsurun yönetmen olduğu neticesinden hareketle, Auteur kuramı yedinci sanatta kendine önemli bir yer edinmiş ve ilk kuramcılarının Fransa'da ortaya çıkmasının ardından, dünya sinemasında tartışılan bir kavram olmuştur. Bu kurama göre kendine has anlatım, teknik, üslup ve içsel anlamda imzasını oluşturan yönetmenlere Auteur denilmektedir. Bu çalışmada Auteur sinemasının günümüz temsilcilerinden biri olan Wes Anderson'un sinemasal imzasını oluşturan unsurlar tespit edilmiştir. Bunun için yönetmenin eserleriyle ilgili yaptığı söyleşiler ve yazılmış makaleler esas alınmıştır. Buna ek olarak, yönetmenin bu zamana kadar çektiği 12 filmin kronolojik olarak incelemesi yapılmış, filmlerde tekrar eden özellikler tespit edilmiş, tespit edilen özelliklerin bir değerlendirme tablosunda toplandığı bir çalışma yapılmıştır. Böylelikle yaratıcı yönetmen Wes Anderson'un kendine has pastel tonlarında renk paletleri, simetrik çerçeveleri, hikayelerindeki aile çatışmaları gibi sinema dilinin oluşumunu sağlayan özellikler analiz edilmiş, yönetmene auteur unvanını sağlayan unusurların bir arada toplandığı bir araştırma oluşturulmuştur.