Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Bir sinema dilinin oluşturulmasında Auteur kavramının incelenmesi : Wes Anderson filmlerinin ontolojik çözümlemesi
dc.contributor.advisor | Doç. Dr. Bülent Onur Turan | |
dc.contributor.author | Beyaz, Elodie Eda | |
dc.date.accessioned | 2023-08-24T12:31:26Z | |
dc.date.available | 2023-08-24T12:31:26Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/5371 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma auteur yönetmen olarak Wes Anderson'un bu zamana kadar ortaya koyduğu filmlerin analitik bir incelemesini içerir. Terminolojik açıdan incelendiğinde filmi meydana getiren en önemli unsurun yönetmen olduğu neticesinden hareketle, Auteur kuramı yedinci sanatta kendine önemli bir yer edinmiş ve ilk kuramcılarının Fransa'da ortaya çıkmasının ardından, dünya sinemasında tartışılan bir kavram olmuştur. Bu kurama göre kendine has anlatım, teknik, üslup ve içsel anlamda imzasını oluşturan yönetmenlere Auteur denilmektedir. Bu çalışmada Auteur sinemasının günümüz temsilcilerinden biri olan Wes Anderson'un sinemasal imzasını oluşturan unsurlar tespit edilmiştir. Bunun için yönetmenin eserleriyle ilgili yaptığı söyleşiler ve yazılmış makaleler esas alınmıştır. Buna ek olarak, yönetmenin bu zamana kadar çektiği 12 filmin kronolojik olarak incelemesi yapılmış, filmlerde tekrar eden özellikler tespit edilmiş, tespit edilen özelliklerin bir değerlendirme tablosunda toplandığı bir çalışma yapılmıştır. Böylelikle yaratıcı yönetmen Wes Anderson'un kendine has pastel tonlarında renk paletleri, simetrik çerçeveleri, hikayelerindeki aile çatışmaları gibi sinema dilinin oluşumunu sağlayan özellikler analiz edilmiş, yönetmene auteur unvanını sağlayan unusurların bir arada toplandığı bir araştırma oluşturulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Anderson, Wes, 1969- | en_US |
dc.subject | Auteur teorisi | en_US |
dc.subject | Amerikan sineması | en_US |
dc.subject | Bağımsız sinema | en_US |
dc.subject | Sahne tasarımı | en_US |
dc.subject | Sinematografi | en_US |
dc.subject | Renk paleti | en_US |
dc.title | Bir sinema dilinin oluşturulmasında Auteur kavramının incelenmesi : Wes Anderson filmlerinin ontolojik çözümlemesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enformatik Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Fen Bilimleri Enstitüsü [1667]
Institute of Science