Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDr. Öğr. Üyesi Özge Gündem
dc.contributor.authorÖzgür, Anıl
dc.date.accessioned2023-08-25T05:57:33Z
dc.date.available2023-08-25T05:57:33Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5374
dc.description.abstractÇağlar boyunca var olan tiyatro sanatı, bulunduğu dönemin ruhu ve gerekliliklerini karşılayabilmek adına, seyirci ile kurulacak ilişki üzerinden mekânsal yenilikçi çözümler aramıştır. Modern dönemin etkisi ile birlikte tiyatro sanatı ve mekânı hızla değişen dünya, toplum ve insan yapısıyla paralel olarak kendini her seferinde yenileyen ve üretken bir yapıya dönüşmüştür. Tiyatro mekânı önceki yüzyıllara nazaran daha hızlı gelişen 20. Yüzyıl teknolojisinin beraberinde getirdiği yeniliklere ilk etapta uyum sağlamakta zorlanmış ancak en hızlı evrim sürecini bu dönemde geçirmiştir. Sahne mekânının geçirdiği evrim, seyirci –seyir yeri ilişkisi, metinlerin ele alınış şekli, yönetmen-yazar ilişkisi, performans sanatçılarının çok yönlülüğü gibi unsurların bir araya gelmesiyle tiyatro sanatının multidisipliner bir sanata dönüşümünü sağlamıştır. Projeksiyon, led ekran ve panolar, video art, hologram, lazer gibi gelişmiş teknolojiler, yenilikler tiyatroda ciddi bir dönüşüme; metin yazımından sahneleme biçimine kadar pek çok önemli unsurun değişimine sebep olmuştur. Bu değişim beraberinde yeni sahne yapısı ve biçimlerinin de ortaya çıkmasına ve bir kabuk değişimine sebep olmuştur. Çağdaş sahnenin temsilinde bu çeşitlilik yeni temsil biçimlerine ve farklı alt türlerin oluşmasına zemin sağlamıştır. Bu çalışmanın amacı; tarihsel süreç içerisinde tiyatronun disiplinlerarası etkileşimini de irdeleyerek, teknolojiyle sahne ilişkisinin vardığı son durakta, günümüzün öncü ve yenilikçi tiyatro yönetmenlerinden biri olan Franco Dragone'un direktörlüğünü yaptığı şovların gerçekleştiği mekânların; performans sanatları mimarisinde yeni bir öğe haline gelerek Su Tiyatrosu olarak anılmasını sağlayan arka planı incelemek ve mimaride yeni bir kapı açan, dans, müzik, yüzme, akrobasi gibi farklı sanat ve spor dallarının bir arada kullanılması için gereken standartların ve tasarım kriterlerinin saptanarak literatüre kazandırılmasıdır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDragone, Franco, 1952-en_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectPerformans sanatlarıen_US
dc.subjectTiyatro ve Teknolojien_US
dc.subjectTiyatro sahnesien_US
dc.subjectMimari tasarımen_US
dc.subjectSu Tiyatrosuen_US
dc.titlePerformans sanatları mimarisinde yeni bir öge : Franco Dragone direktörlüğünde Su Tiyatrosuen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster