Özet
Teknolojinin ortaya çıkışı, sadece günlük alışkanlıkları değiştirmekle kalmadı, aynı zamanda iş dünyasına da büyük değişiklikler getirdi. Teknolojideki gelişmeler, geleneksel satışları modern çevrimiçi alışveriş veya e-ticarete dönüştürmek için bir araç olarak kullanılmaktadır (Money Matters, 2017). İnternet pazarlamanın önemli bir iletişim aracı olmuştur. Bu durum, e-ticaret kullanıcı deneyiminin etkilendiği faktörlerin endüstriyel tasarım alanında da ortaya çıkarılması gereğini doğurmuştur. Ackerman ve diğerlerine göre, genel olarak, psikolojide insan deneyiminin merkezinde 'duygu' olduğu kabul edilmektedir (Desmet, 1999'da atıfta bulunulduğu gibi). Tasarım literatüründe ürünlerin kullanıcılarda ortaya çıkardığı duygular ve duygusal tasarım üzerine yapılmış pek çok araştırma bulunmaktadır. Bu çalışma, duygusal tasarım kavramının e-ticaret ortamında kullanıcı deneyimi ile etkileşimini ortaya koymayı amaçlamıştır. Geleneksel/fiziksel alışveriş ortamında, tüketiciler genellikle ürünlere doğrudan erişebilir ve ürünü satın alma kararları için ürünü yakından inceleyebilir. Somut olmayan çevrimiçi alışverişte, ürünü değerlendirme deneyiminin ortaya koyduğu hem süreç hem de algı konularında geleneksel alışverişten farklı değişkenler bulunmaktadır. Ürünü temsil eden ürün fotoğraflarının algısı, e-ticaret sitelerinin araçları ve yapısı çevrimiçi alışveriş deneyimini şekillendirmektedir. Bu çalışmada, bu farklı değişkenler ortaya konularak, e-ticaret sektöründe endüstri ürünlerine yönelik duygusal tasarım kavramının kullanıcı deneyimi ile etkileşimi incelenmiş ve değerlendirilmiştir.