Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorProf. Dr. S. Meltem Şen
dc.contributor.authorEvrenol, Ebru
dc.date.accessioned2023-08-25T07:18:10Z
dc.date.available2023-08-25T07:18:10Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5384
dc.description.abstractTeknolojinin ortaya çıkışı, sadece günlük alışkanlıkları değiştirmekle kalmadı, aynı zamanda iş dünyasına da büyük değişiklikler getirdi. Teknolojideki gelişmeler, geleneksel satışları modern çevrimiçi alışveriş veya e-ticarete dönüştürmek için bir araç olarak kullanılmaktadır (Money Matters, 2017). İnternet pazarlamanın önemli bir iletişim aracı olmuştur. Bu durum, e-ticaret kullanıcı deneyiminin etkilendiği faktörlerin endüstriyel tasarım alanında da ortaya çıkarılması gereğini doğurmuştur. Ackerman ve diğerlerine göre, genel olarak, psikolojide insan deneyiminin merkezinde 'duygu' olduğu kabul edilmektedir (Desmet, 1999'da atıfta bulunulduğu gibi). Tasarım literatüründe ürünlerin kullanıcılarda ortaya çıkardığı duygular ve duygusal tasarım üzerine yapılmış pek çok araştırma bulunmaktadır. Bu çalışma, duygusal tasarım kavramının e-ticaret ortamında kullanıcı deneyimi ile etkileşimini ortaya koymayı amaçlamıştır. Geleneksel/fiziksel alışveriş ortamında, tüketiciler genellikle ürünlere doğrudan erişebilir ve ürünü satın alma kararları için ürünü yakından inceleyebilir. Somut olmayan çevrimiçi alışverişte, ürünü değerlendirme deneyiminin ortaya koyduğu hem süreç hem de algı konularında geleneksel alışverişten farklı değişkenler bulunmaktadır. Ürünü temsil eden ürün fotoğraflarının algısı, e-ticaret sitelerinin araçları ve yapısı çevrimiçi alışveriş deneyimini şekillendirmektedir. Bu çalışmada, bu farklı değişkenler ortaya konularak, e-ticaret sektöründe endüstri ürünlerine yönelik duygusal tasarım kavramının kullanıcı deneyimi ile etkileşimi incelenmiş ve değerlendirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstriyel tasarımen_US
dc.subjectE-Ticaret kullanıcı deneyimien_US
dc.subjectDuygusal tasarımen_US
dc.subjectE-ticaret ürün fotoğraf algısıen_US
dc.titleEndüstriyel tasarım bağlamında, duygusal tasarım kavramının e-ticaret kullanıcı deneyimi ile etkileşimi : örnek sektör: küçük elektrikli ev aletlerien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstriyel Tasarım Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster