Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorProf. Mustafa Orkun Müftüoğlu
dc.contributor.authorGüler, Ceyda
dc.date.accessioned2023-09-15T12:13:57Z
dc.date.available2023-09-15T12:13:57Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5509
dc.description.abstractBu eser metni, transparanlık algısına ve transparanlığın sanattaki yerine odaklanır. Transparanlık algısının ve fiziksel transparanlığın iki boyutlu ve üç boyutlu yüzeylerdeki etkilerini incelemek üzerine oluşturulmuştur. Transparanlığın etmenleri mekân, espas, boşluk bağlamında araştırılmış varlık tabakaları ve sanat eserlerinin katman yapıları tabakalar teorileri üzerinden ele alınmıştır. Bu araştırmada literal (gerçek/ fiziksel) ve fenomenal (görüngüsel/ kavramsal) transparanlığın özelliklerine yer verilmiştir. Metnin temel konusu olan transparanlık olgusu literal ve fenomenal olmasının yanı sıra sembolik olarak da incelenmiş, yapıtlar üzerinden nasıl ele alındığı elde edilen verilere göre irdelenmiştir.Transparanlığın yapısal bir özelliği olan içini gösterme ve geçirgenlik durumu kavramsal olarak incelenmiş Foucault, Baudrillard, Byung- Chul Han gibi felsefecilerin insan ile toplumsal yapı açısından bu konuyu nasıl ele aldıkları değerlendirilmiştir. Transparanlığın algılanmasında fiziksel ve algısal koşullar Metelli x-kavşakları, Talbot Yasaları, Wolfgang Metzger Mozaik Yöntemi, Ehrenstein Diyagramı gibi araştırmalar üzerinden kategorize edilerek örneklerle irdelenmiştir. Transparanlığın etkilerini anlayabilmek için sanat eserleri üzerinden çözümlemeler yapılmış, kavrama dair literatür taraması yapılarak literal ve fenomenal transparanlık metodolojik olarak incelenmiştir. Bu araştırmada farklı disiplinlerde transparanlık üzerine yapılmış gözlem, teori ve deneyler bir araya getirilmiştir. Transparanlığın sanat tarihinin çeşitli dönemlerinden seçilen eserler üzerinden yapılan analizi de bu çalışmayı önemli kılar. Yapılan araştırmalar paralelinde kişisel eser incelemeleri ve metinleri, sanat tarihinden örneklerle karşılaştırılarak irdelenmiş, eserler arasındaki benzerliklerin yanı sıra ortaya konulan yenilikler de vurgulanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTransparanlıken_US
dc.subjectLiteral transparanlıken_US
dc.subjectFenomenal transparanlıken_US
dc.subjectMekânen_US
dc.subjectBoşluken_US
dc.subjectEspasen_US
dc.subjectVarlık tabakalarıen_US
dc.titleResim sanatında transparanlık ve algı ilişkisien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster