Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorProf. Gülçin Özdemir
dc.contributor.authorAksoy, Pemra
dc.date.accessioned2023-10-19T09:23:17Z
dc.date.available2023-10-19T09:23:17Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5550
dc.description.abstract"Kendilik nerede başlar ve nerede biter" sorusu bu çalışmanın asıl konusunu oluşturmaktadır. Bu nedenle de metin, kendi ve diğerleri arasına mesafe koyarak benliğinin sınırlarını çizmeye çalışan bireyin öncelikle bireysel hafızasından yola çıkarak oluşturduğu otobiyografik bir denemedir. Birey doğduğu an itibari ile bir toplumun içerisine dahil olur ve kişinin benliğini inşa süreci; yaşadığı aile, dil ve kültürden bağımsız düşünülemez. Dolayısı ile benliğin inşa süreci bu kavramlar arasında dolaşılarak ilerlenecektir. Bununla birlikte sanat yapıtı bir kimlik sorgulaması olarak ele alındığından, kendilik sorgulaması ve benliğin inşası meselesi ortaya çıkarılan sanatsal işler referans alınarak ele alınacaktır. Buradaki amaç; dil ile simgesel düzene geçen bireyin kendiliğinin ne kadarının "bireysel benliğe" ne kadarının toplumsal yönetim biçimlerinin ve denetimlerinin sonucunda ortaya çıkan "toplumsal benliğe" ait olduğunun ayırdına varılmasıdır. Kendiliğin inşası ve sınırlarının belirlenmesindeki süreçler; sanat alanında otobiyografik olarak sanat yapıtı oluşturulması üzerinden ele alınarak sosyoloji, psikoloji, edebiyat ve felsefe alanlarından faydalanarak incelenecektir. Ayrıca "kendilik" meselesinin özü irdelenirken aynı zamanda kişinin bir noktada her şeye dönüşmesi, yani kendisini benliğin gerçek doğasına göre inşa etmeye çalışırken bir anlamda herkese dönüşmesi de bu kapsamda incelenecektir. Bu çalışmanın kendisi otobiyografik bir sanat yapıtı olarak düşünülerek kurgulanmıştır. Bu nedenle kişisel bir anlatı tarzından yola çıkılmış olsa da aynı zamanda toplumsal olanın da hikâyesine değinilmektedir çünkü bireyin hikâyesi aynı zamanda toplumsal olanın da hikâyesidir. Eser metni aynı zamanda bireyin kendisini inşa ederken; çalışmaları ile sürekli geçmişin üzerinde durarak bireyin bir varoluş takıntısına da işaret etmektedir. Bunu yaparken de sanat alanından hareket ederek benlik, kimlik, dil, hafıza kavramlarından faydalanan bir metin olması istenmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKimliken_US
dc.subjectKendiliken_US
dc.subjectHafızaen_US
dc.subjectToplumsal hafızaen_US
dc.subjectVarlıken_US
dc.subjectYokluken_US
dc.subjectToplumsal kimliken_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectDilen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectÇizgien_US
dc.subjectKonturen_US
dc.subjectAnıen_US
dc.subjectOtobiyografiken_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleOtobiyografik sanat bağlamında öznelliğin irdelenmesien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster