Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Çağdaş dans üretiminde benlik algısı ve bireysel yaklaşımlar
dc.contributor.advisor | Prof. Tuğçe Ulugün Tuna | |
dc.contributor.author | Tuna, Sadiye Cansu Ergin | |
dc.date.accessioned | 2023-10-30T08:59:03Z | |
dc.date.available | 2023-10-30T08:59:03Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/5557 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, çağdaş dans sanatı alanında, benlik algısı ve bireysel yaklaşımlar üzerinden bir solo dans koreografisini irdelemek, oluşturmak ve icra etmektir. Bu tez eser çalışmasında, Danimarkalı varoluşçu filozof Soren Kierkegaard başta olmak üzere 'benlik' kavramıyla ilgili üretilen teorileri ve yapılan analizleri, kendi benlik algım ve bireysel yaklaşımımla ele alıp, irdeleyerek çalıştım. Bu çalışmaların sonucunda, 2018 yılında koreografisini geliştirmeye başlayıp, dans ettiğim 'Glimpse' isimli otobiyografik solomu, benlik algısı kavramı bağlamında yeniden ele aldım ve bireysel yaklaşımımı yansıtabilecek gerek yeni hareket üretim metodları gerekse icra tercihimle, koreografik formuna ulaştırdım. Bir çağdaş dans sanatçısı olarak, ürettiğim solo koreografisinde temel nokta kendi yaşam deneyimlerimden yola çıkmak ve buradan benlik algısını sorgulayarak sanatsal bir ürün ortaya koymaktı. Gerçek yaşamım ile hayalimde yaşattığım dünya arasındaki salınımımı konu ederek varlıksal sorgulama ve oluşumumun fiziksel yansı-ması, bu solonun merkezindeki yaklaşımlardan en öne çıkan oldu. Dansın içerisinde ve dışarısında olmak gibi bakış açımı değiştirerek mekândaki bedensel varoluşum üzerinden kendi karakterimi oluşturduğum ve bahsettiğim bu bakış açısı sayesinde, koreografiyi yapan ben, dans eden ben ve dışarıdan bakan başka bir ben algısı ile bu bahsettiğim farklı algılardan oluşan otobiyografik bir solo sergilemeyi amaçladım. Kirkegaard'ın benlik analizlerinden esinlenerek felsefe ve başta William James olmak üzere pek çok psikoloğun fikirleri sayesinde psikolojiye yakın olarak düşünsel bir süreç yaşadım. Sürecin sonunda biriktirdiklerimi, kendi bedenimi bir araç olarak kullanarak, özgün bir solo yapısıyla tamamladım. Kanımca, ancak beden, ruh ve zihin bütünlük sağladığında kendi özünü oluşturabilir ve yapılandırabilir. Diğer taraftan bu çalışmam somatik benlik-beden bütünlüğünden ziyade, bilişsel ve ruhsal benlik kavramına odaklanmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Modern dans | en_US |
dc.subject | Sahne sanatları | en_US |
dc.subject | Performans sanatları | en_US |
dc.subject | Benlik | en_US |
dc.subject | Koreografi | en_US |
dc.title | Çağdaş dans üretiminde benlik algısı ve bireysel yaklaşımlar | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anasanat Dalı, Modern Dans Programı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Güzel Sanatlar Enstitüsü [136]
Institute of Fine Arts