Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPala, Neslihan
dc.contributor.authorEren, Gülen
dc.date.accessioned2023-11-23T11:06:36Z
dc.date.available2023-11-23T11:06:36Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5573
dc.description.abstractYirminci yüzyıl başlarında, bilgiye ulaşım, iletişim ve endüstri gibi alanlarda gelişen teknolojinin neden olduğu edinim ve tüketim hızı, bireylerin içsel süreçlerine etki ederek, bireyi tinsel ve bireysel arayışlara yöneltmiştir. Bu durumun sanatta içselliğe ve sezgiselliğe dayalı bir yaratıcı sürecin zeminini oluşturduğu söylenebilir. Hazır-nesneyle birlikte sanatta bağlam sorgulanması, modernizmden postmodernizme geçişte etkin bir rol oynamış, sanatçıların sanat nesnesinin ifade olanaklarını zenginleştirmesine katkıda bulunmuştur. Diğer yandan kadın ve feminist sanatçıların üretimlerine yön veren bu süreç, özellikle 60'lı yıllarda gelişen ikinci dalga feminist hareketten sonra eril bakışın sanattaki konumunun sarsılması bakımından önem taşımaktadır. Toplumda ve sanatta kadına yüklenen anlamlar feminist hareketle birlikte tartışmaya açılmış, kadın sanatçılar sanattaki ve yaşamdaki konumlarına tepki olarak kadınlık imgelerini sanatsal ifadelerinde kullanmışlardır. "Çağdaş Sanatta Kadınlık İmgelerinin Kişisel Bellekle İlişkisi" adlı bu çalışma, modernizmle başlayan ve postmodernizmle devam eden süreçte, sanatta temsil anlayışının uğradığı değişimleri ve eril yaklaşıma karşı duruşu, kadınlık imgeleri doğrultusunda ele almaktadır. Sanat tarihindeki görünürlüklerini sorgulayan kadın sanatçılar, kişisel ve toplumsal anlamda kadın kimliğinin temsili içeriğini değiştirmiş, eserlerinde öznel olanı vurgulamalarının yanı sıra kadın kimliğine ilişkin sorunlara politik bir bakış açısıyla yaklaşmışlardır. Kadın sanatçıların kişisel belleklerine özgü imgeleri toplumsal değerlerle birlikte sorgulamaları, beni, erkeğin kadına bakış açısından sıyrılmayı amaçladığım ve kadınlık imgelerini kişisel tarihim üzerinden düşündüğüm bir yaratım sürecine yöneltmiştir. Kişisel belleğimde yer alan geçmişe dair imgeler, kayıp, yara ve acının görselleştirilmesi bağlamında ele alınmış ve bu doğrultudaki çalışmalarım, bir kadın sanatçı olarak kadına dair olanı yeniden anlamlandırdığım bir sürecin yansıtılması hedeflenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectSanat ve Kadınen_US
dc.subjectKadınen_US
dc.subjectKadın, Sanattaen_US
dc.subjectBelleken_US
dc.subjectKadın imajıen_US
dc.subjectKadınlıken_US
dc.subjectSanat, Modernen_US
dc.subjectHeykelen_US
dc.titleÇağdaş sanatta kadınlık imgelerinin kişisel bellekle ilişkisien_US
dc.title.alternativeThe relationship of images of womanhood in contemporary art with personal memoryen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Heykel Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster