Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Robert Schumann'ın eserleri içerisinde piyano sonatlarının yeri ve OP.11 NO.1 piyano sonatının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ülkü, Metin | |
dc.contributor.author | Uysal, Işıl Giray | |
dc.date.accessioned | 2023-11-23T11:37:29Z | |
dc.date.available | 2023-11-23T11:37:29Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/5578 | |
dc.description.abstract | Robert Schumann Romantik Dönem müziğinin en önemli temsilcilerinden biridir. Bestecinin müziği, hayatındaki ve ruhundaki karmaşıklığını yansıtır. Schumann, daha çok minyatür yapıdaki eserlerinin başarısıyla tanınsa da uzun soluklu eserler de bestelemiştir. Op.11 no.1 Fa diyez minör Piyano sonatı bu türdeki eser yazma konusundaki başarısının ve müziği ile yaşamı arasındaki karmaşık ilişkinin bir örneğidir. Bu çalışmanın amacı, Robert Schumann'ı büyük form bestecisi olarak ele alarak, dönemin piyano repertuvarında önemli bir yeri olan ilk sonatının form özelliğini, tonal mimarisini, içerisinde kullanılan motif ve figürleri detaylı bir şekilde incelemektir. Çalışma üç ana başlıktan oluşmaktadır; Giriş bölümünde, Romantik dönem ve bestecinin hayatına genel bir bakış ve Schumann'ın besteciliğinde büyük önem taşıyan edebi yönüne değinilmektedir. İkinci başlıkta sonat formunun tarihsel gelişimi açıklanmış, Robert Schumann büyük form bestecisi olarak ele alınarak, Sonat formunda yazdığı eserler ve bu türe yaklaşımı irdelenmiştir. Üçüncü başlıkta Robert Schumann'ın Clara Schumann ile olan ilişkisi vurgulanmıştır. Bu ilişki sonatın bestelenme süreci ve eserin müzikal önemini arttıran özellikler taşır. Bestecinin Eusebius ve Florestan karakterlerine değinilmiş ardından sonatın form özellikleri, tonal ve tematik yapısı analiz edilmiştir. Sonuç kısmında ise araştırma ve analiz sonuncunda ortaya çıkan bilgiler özetlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Schumann | en_US |
dc.subject | Piyano | en_US |
dc.subject | Sonat | en_US |
dc.subject | Romantik Dönem | en_US |
dc.subject | Eusebius | en_US |
dc.subject | Florestan | en_US |
dc.title | Robert Schumann'ın eserleri içerisinde piyano sonatlarının yeri ve OP.11 NO.1 piyano sonatının incelenmesi | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Güzel Sanatlar Enstitüsü [136]
Institute of Fine Arts